Els visitants podran gaudir de visites guiades a peu, amb bicicleta o carruatge, un mercadet artesanal, demostracions de tirar el rall, jocs tradicionals i tastos de gastronomia local. El tret de sortida tindrà lloc el divendres, 17 de juny, a partir de les 20h amb la inauguració oficial i un concert a càrrec de Pep Gimeno Botifarra, Silvia Ampolla i Miquel Gil. A l’endemà, dissabte, durant tot el dia, la ciutadania podrà gaudir d’un farcit programa d’activitats com, per exemple, visites guiades a la finca. Per la tarda, hi haurà xerrades i la projecció d’un documental sobre el cicle de l’arròs. Finalment, el diumenge 19 serà el dia de la plantada. Així, a partir de les 11 del matí, tindrà lloc la demostració de les tasques tradicionals del plantar dividides en tres etapes. Igual que el dia abans, també hi haurà mercadet artesanal i de productes típics acompanyat d’una trobada d’instagramers. A més, des de l’esmorzar i durant la resta del dia, restaurants i pastisseries del municipi associats a la Federació de Comerç i Turisme de Deltebre cuinaran plats típics i dolços del nostre territori que la ciutadania podrà degustar amb la prèvia compra de tiquets.
L’alcalde de Deltebre, Lluís Soler, ha agraït la predisposició de les dues administracions competents i ha explicat que “per primera vegada, aquestes festes no es celebraran en una finca privada en promoció d’un negoci particular i sense cap tipus de lliure concurrència, sinó en un espai públic, privilegiat i emblemàtic al Delta de l’Ebre com és la Finca de Bombita”. En l’acte de presentació de l’esdeveniment, l’Ajuntament ha desvetllat la identitat visual de la nova marca turística “Deltebre, atracció natural” que integra dos elements: d’una banda, el logotip és la representació verbal de Deltebre, fusionat amb la silueta del Delta a l’última lletra. D’altra banda, el color blau verdós és una analogia directa al color atemporal de Deltebre.