Divendres prop de 500 persones van respondre a la crida del Banc de Sang i Teixits, que va organitzar la cinquena edició d’aquesta proposta solidària al pavelló firal. Enguany es van presentar per donar sang un total de 492 persones, de les quals van poder acabar donant-ne 433. A més, es van aconseguir 95 nous donants.
La Sénia va inaugurar l’any 1952 la coneguda com a font Nova. Erigida a la plaça Major com a símbol de l’arribada de l’aigua potable a la població, fa prop de vint anys que està guardada en un magatzem municipal, després de ser retirada durant la remodelació de l’espai. I tot i la intenció del govern municipal de recuperar-la lliure dels gravats de simbologia franquista que contenia, de moment continuarà amagada.
Aquest cap de setmana El Perelló va premiar els equips i jugadors que han aconseguit fites més importants en diverses competicions la temporada passada. Va ser en un acte que va tindre lloc al pavelló municipal i que va reunir tots els clubs esportius del municipi.
Enguany l’eix temàtic les activitats de Nadal d’Amposta que van començar el passat 2 de desembre i s’allargaran fins al 7 de gener, aniran al voltant de Disney. El concert solidari de Sant Esteve, sota el títol Món Disney tindrà lloc a l’auditori de la Fila el 30 de desembre. Però la novetat d’aquesta edició és la instal·lació d’un parc d’atraccions al Parc dels Xiribecs a partir del 23 de desembre.
Sant Jaume d’Enveja va celebrar divendres la tercera edició de la Gala de l’Esport que cada any premia als millors esportistes del municipi de diverses disciplines i realitza reconeixements especials a persones vinculades al món de l’esport.
Està previst que a principis de 2017 estiguen enllestides les obres de millora d’un dels accessos principals a l’entorn del call jueu, al barri de Remolins. Es tracta de la plaça del Pou de la Figuereta, que connecta la plaça de la Immaculada amb l’entramat de carrers estrets de la jueria tortosina.
La iniciativa planteja un referèndum “inclusiu, amb garanties democràtiques i reconeixement previ de la Unió Europea i la comunitat internacional”, i que “estimuli la més àmplia participació”. La moció, presentada per Movem Tortosa, va ser aprovada amb el suport de PDECat, ERC, Movem i CUP, mentre que PSC i PP s’han abstingut.
Aquest cap de setmana Sant Jaume d’Enveja va inaugurar l’estadi municipal Salvador Gisbert i es va dur a terme la presentació de tots els equips de la Unió Esportiva Sant Jaume.
L’Escola Municipal d’Arts Plàstiques i Disseny de Móra la Nova va inaugurar dilluns la mostra “Euclides”, formada pels treballs de l’alumnat d’aquesta escola en el marc del IX Projecte Comú de Centre. La sala d’exposicions Julio Antonio de Móra d’Ebre acollirà la mostra fins el pròxim 11 de desembre.
El Departament de Territori i Sostenibilitat ha finalitzat les obres de condicionament de la carretera T-350, entre Santa Bàrbara i Masdenverge. Els treballs, que han comptat amb una inversió de dos milions, han permès millorar la seguretat i la comoditat en la conducció per aquesta carretera mitjançant actuacions com l’eixamplament de la calçada, la renovació del ferm i l’ordenació d’accessos.
Més d’una vintena d’ajuntaments ebrencs van obrir portes aquest 6D, ja que consideren que “hi ha molta feina a fer i no hi ha res a celebrar”. Els càrrecs electes de Deltebre, La Ràpita, Amposta i Tortosa van ser alguns dels consistoris, dels més de vint, que aquest dimarts festiu que commemorava la Constitució espanyola, van decidir anar a treballar.
La 56ena Fira de Mostres d’Amposta esdevé el màxim aparador del sector firal de les Terres de l’Ebre amb un centenar d’expositors de diversos sectors. A més, enguany ha commemorat el 30è aniversari de l’agermanament de la vila amb la localitat francesa de SaintJean de la Ruelle.
Aquest divendres la plaça Carles III de la Ràpita va ser l’escenari de l’encesa de llums de nadal i a Tortosa la plaça de la Cinta va ser el lloc escollit per donar el tret de sortida a les festes nadalenques.
Amb la victòria contra la UE La Jonquera, el FC Ascó acumula 14 jornades sense perdre, continuen una setmana més amb la porteria a 0 i trenquen amb els empats fora de casa. Així, els de Santi Castillejo mantenen la quarta plaça i continuen en la seua lluita pel playoff.