Amb el nom d’operació Escalfor, l’entitat ha omplert un tràiler amb 15 tones d’aliments i begudes calentes per afrontar les peticions d’ajuda humanitària, que s’han accentuat amb l’arribada del fred.
Durant tota la setmana s’han habilitat diferents punts de recollida al Baix Ebre, al Montsià i a la Ribera d’Ebre, on s’han recollit aliments de primera necessitat. La crida s’ha centrat en menjar com patates, alls i cebes –amb les quals es poden preparar plats calents–, així com begudes com ara te o cafè soluble.
“No és un lloc perquè hi estigui ningú, i menys un refugiat que surt de la guerra o xiquets i nadons”, assegura Joan Enric Reverté, president de la fundació Provocant la Pau.
L’ajuda recollida ha d’afavorir 1.100 persones, de 300 famílies. L’entitat destaca la resposta ciutadana. De fet, a principi de setmana s’havien habilitat els baixos de la biblioteca Sebastià Juan Arbó d’Amposta com a centre logístic, però el bon acolliment de la iniciativa ha obligat a canviar-ne l’emplaçament.
La fundació denuncia el paper dels governs europeus. “Estem fent el ridícul humanitari a escala mundial”, lamenta Reverté.
Provocant la Pau és una ONG de les Terres de l’Ebre amb 11 anys d’experiència en cooperació, especialitzada en infància, joventut i educació, amb projectes a Guatemala, Brasil, Sierra Leone, Gàmbia i des de març del 2015, en camps de refugiats a Grècia, on a més de fer front a les necessitats materials ha promogut projectes educatius i culturals.