Segons informa ACN, els Mossos d’Esquadra investiguen un jove de 21 anys i una menor per fer una vintena de pintades a Tortosa el passat 15 de juliol, tots dos de Sant Cugat del Vallès (Vallès Occidental) i nacionalitat espanyola. Els Mossos van prendre declaració als dos joves el passat 24 d’agost i han estat acusats de dos delictes per danys continuats. Tots dos hauran de comparèixer al jutjat d’instrucció número 2 de Tortosa quan se’ls requereixi.
Els fets van coincidir amb una trobada d’Arran (organització juvenil de l’Esquerra Independista) a les Terres de l’Ebre. Es va tractar d’una marxa entre Tortosa i Amposta que es va inciar amb una acció reivindicativa al monument franquista del riu Ebre. Llavors, els representants d’Arran es van desvincular de les pintades que van aparèixer el matí següent per tota la ciutat, entre les quals hi havien tres fent apologia de la banda terrorista. La Policia Local de Tortosa va identificar dies després un dels autors d’una altra pintada, a tocar del monument a la Batalla de l’Ebre, que va ser multat per incomplir l’ordenança de civisme de la capital del Baix Ebre.

