L’expresident de la Cambra de Comerç de Reus, Francesc Cabré Masdeu, ha mort als 98 anys. Nascut a la Selva del Camp, Cabré deixa un llegat profund en la història econòmica contemporània de Reus i del Camp de Tarragona. Empresari del sector tèxtil i dirigent institucional, la seva trajectòria va estar estretament vinculada al desenvolupament empresarial del territori durant la segona meitat del segle XX.
Procedent d’una nissaga industrial, Cabré va liderar l’empresa familiar La Industrial Algodonera, una de les firmes històriques del sector tèxtil a Reus. La seva gestió va combinar l’activitat empresarial amb la preservació de la memòria industrial, contribuint a documentar i estudiar la història del tèxtil local.
Un dels aspectes més destacats de la seva trajectòria va ser el llarg mandat com a president de la Cambra de Comerç, Indústria i Navegació de Reus, càrrec que va ocupar durant gairebé quatre dècades, del 1968 al 2006. Durant aquest període, Cabré va liderar la institució en una etapa de profundes transformacions econòmiques, marcada per la globalització i la modernització del teixit empresarial. Va impulsar iniciatives vinculades a la promoció econòmica, la formació i la internacionalització, consolidant la Cambra com un actor clau en el desenvolupament de les comarques del sud de Catalunya.
La seva trajectòria institucional també va incloure càrrecs com a regidor i tinent d’alcalde a l’Ajuntament de Reus, diputat provincial, vocal de la Junta del Port de Tarragona i del Consell Social de la Universitat de Barcelona. A més, va presidir la Mútua patronal Reddis, el patronat de la Llotja de Reus i el comitè executiu de la Fira de Reus.

