El ple ordinari del Consell Comarcal de la Ribera d’Ebre, celebrat el passat dimarts, va ser especialment emotiu per la renúncia del conseller comarcal Jesús Àlvarez Vilàs, actual alcalde de Móra la Nova, anunciada al final de la sessió. Àlvarez, que passa a ser membre de la Diputació de Tarragona, ha estat membre del govern comarcal durant tres legislatures i mitja, sumant més de 10 anys de servei: del 2007 al 2011, del 2019 al 2023 i des del 2023 fins a l’actualitat. Al llarg d’aquest període ha estat responsable de les conselleries d’Habitatge, Consum, Medi Ambient, TIC i Hisenda, i va exercir com a vicepresident primer durant la legislatura 2019-2023, presidida per Gemma Carim, i en l’actual legislatura era vicepresident tercer i el portaveu del grup d’Esquerra Republicana. A més, ha estat peça clau en la transformació de la nau del polígon del Molló en l’actual CoEbreLab, el laboratori públic d’innovació social i digital de la Ribera d’Ebre, el qual té l’objectiu de funcionar com a plataforma de col·laboració entre ciutadania, emprenedors, administració i entitats.
En el seu parlament de comiat, Àlvarez va agrair tot l’acompanyament i el suport rebut a l’equip de govern, a la resta de conselleres i consellers i també al personal del Consell Comarcal. “Avui acaba la meva etapa com a conseller comarcal. Han estat deu anys de trajectòria comarcal que han significat molt per a mi”, va afirmar. També va voler fer valdre el paper de l’ens comarcal: “Aquests deu anys m’han donat l’oportunitat d’entendre tot l’entrellat d’aquesta casa. A vegades crec que devaluem la feina que es fa des del Consell Comarcal, i realment és una eina fonamental per a la nostra comarca, que és petita i formada per pobles petits, perquè dona un servei immillorable als ajuntaments, a les persones i a les empreses. Ajuda a la dinamització de la nostra comarca”. En acabar, la resta de portaveus dels grups i l’actual president Francesc Barbero, li van adreçar unes paraules d’agraïment.
Durant el mateix ple també van prendre possessió com a nous consellers comarcals Juan Francisco Domènech Papaceit i Xavier Miró Argany, que s’han incorporat al grup de Junts.
Entre altres punts aprovats durant la sessió, destaca la modificació número 4 del pressupost 2025 i el conveni de col·laboració entre el Consell Comarcal i l’Associació Nuclear Ascó-Vandellòs II (ANAV) per enguany. L’acord amb ANAV inclou una partida de 150.000 euros, que, com cada any, es destina a actuacions per al desenvolupament econòmic i social de la comarca. Dins d’aquesta dotació, una part s’assigna als municipis de la Ribera d’Ebre que no poden optar a les subvencions estatals per a infraestructures derivades dels plans d’emergència nuclear. Es tracta de Rasquera, Ginestar, Benissanet i Miravet, que reben 10.000 euros cadascun.
El pròxim ple ordinari de l’ens està previst que se celebri el 30 de setembre.