Seat confia en la seva “habilitat per navegar els reptes” del futur després d’haver retallat els beneficis un 90,6% en un primer semestre de l’any “desafiant”. El president interí de la companyia, Markus Haupt, ha assegurat en un comunicat que els resultats estan marcats, entre d’altres, pels “aranzels de la UE” al Cupra Tavascan, que es fabrica a la Xina. Haupt ha apuntat que intensificaran “esforços per augmentar ingressos” i faran un “control estricte dels costos”. Segons Haupt, Seat segueix “totalment compromesa” amb l’electrificació dels vehicles i es prepara per començar la producció del Cupra Raval el 2026. Pel context global, Cupra ha decidit ajornar l’entrada al mercat dels EUA, prevista inicialment per al 2030.
El vicepresident executiu de Vendes, Màrqueting i Postvenda de Seat, Sven Schuwirth, ha negat que es tracti d’una cancel·lació dels plans per als EUA. “Només estem posposant el nostre llançament als Estats Units. Continuarem analitzant l’evolució del mercat en els pròxims anys per determinar el millor moment i enfocament, alineats amb la visió a llarg termini de la marca”, ha dit.
La decisió de Cupra s’ha anunciat hores després que el president dels EUA, Donald Trump, i la presidenta de la Comissió Europea, Ursula von der Leyen, anunciessin un acord per imposar aranzels del 15% a les exportacions europees i acabar amb la guerra comercial. Els vehicles, que tenien uns aranzels del 25%, els veuran rebaixats al 15%.
En un comunicat enviat a la premsa, el grup Volkswagen ha celebrat el pacte perquè aporta “seguretat de planificació” a la indústria. “Esperem que els detalls de l’acord es defineixin”, ha apuntat un portaveu.
Resultats de Seat
Malgrat que en els primers sis mesos els resultats financers de Seat han baixat un 90,6%, la companyia ha notat una millora entre el primer i el segon trimestre. Així, el benefici operatiu ha passat de 5 milions el primer trimestre a 38 en el tancament del segon.
Seat ha entregat en el primer semestre un 1,7% més de vehicles que en el mateix període de l’any passat, amb 302.600 unitats.
La xifra s’ha assolit malgrat la reducció planificada i temporal en la producció de la planta de Martorell, que ha passat de 291.600 unitats en els primers sis mesos del 2024 a 244.700 unitats en el període d’enguany.
El Cupra Formentor segueix sent el model més venut de la companyia durant el primer semestre, amb 54.700 entregues. L’entrega de vehicles electrificats ha crescut un 75,1%, mentre que els 100% elèctrics s’han disparat un 105,3%, especialment per la demanda del Cupra Born i el Tavascan.
Cupra ha assolit la seva millor primera meitat de l’any de la història, amb l’entrega de 167.600 vehicles, un augment del 33,4% respecte al mateix període de l’any anterior. Des del seu llançament, el 2018, la marca ha entregat més de 900.000 vehicles al món i confia assolir la fita del milió d’unitats en els pròxims mesos.