L’Ajuntament de Xerta ha reclamat explicacions sobre la gestió de l’incendi forestal del Baix Ebre, amb especial atenció a la resposta durant les primeres hores en què el foc es va acostar al nucli urbà del municipi, que va ser un dels més afectats. Tot i agrair la tasca dels cossos de bombers i dels serveis d’emergència, el consistori considera que hi va haver mancances en la coordinació i en l’ús dels mitjans aèries durant moments clau, fet que va generar una situació de descontrol i dificultats per avisar i protegir la població. L’Ajuntament ha sol·licitat que es realitzi un informe detallat i una investigació per aclarir com es va gestionar l’extinció i per què alguns reforços i mitjans no van ser desplegats amb la rapidesa necessària. L’alcalde Roger Aviñó vol aclarir tper què no es va demanar l’ajuda de l’UME (Unitat Militar d’Emergències) fins dimarts a la nit. “Se’ns deia que s’estava fent tot el que es podia i no sé si és així o si s’hagués pogut fer més”, ha lamentat el batlle. Aviñó ha transmès així el malestar que els veïns van expressar en una tensa reunió informativa aquest dimarts al vespre. “És una situació que entenem que no s’ha de repetir”, ha dit.

