Prop d’una setantena de persones representants de les AFA dels centres educatius de Deltebre i Sant Jaume d’Enveja, juntament amb representants de CGT, USTEC i Intersindical i docents, van tallar ahir a la tarda durant mitja hora el Pont lo Passador per exigir el manteniment de totes les línies públiques del municipi de Deltebre. La mobilització encaixava dins de les convocatòries de les tres centrals sindicals en favor de l’educació pública.
La presidenta de l’AFA de l’Institut de Deltebre, Eli Montañés, justificava la concentració perquè «se’ns ha informat que el departament vol suprimir una línia de primer d’ESO (de les cinc actuals) i de P3 a l’Escola de l’Assumpció (dues classes ara com ara), la qual cosa provocarà un augment de la ràtio d’alumnes per aula». Montañés recordava que «a Catalunya la ràtio d’alumnes per aula pot arribar fins a trenta, però això no és en cap cas positiu per a l’educació. I menys a les classes de Primer d’ESO. Per tant, volem evitar aquesta situació per tots els mitjans possibles».
Precisament seguint aquest fil apuntat per Montañés, el representant d’USTEC, Marc Martínez, precisava que el pla del departament «farà que hi hagi més de 30 alumnes de ràtio per aula amb el tancament de la línia d’ESO (passant a ser de 30,5). Això és una massificació abusiva. I a més, en aquesta ràtio no es contempla la matrícula viva ni els alumnes amb necessitats educatives especials. La davallada de natalitat s’hauria d’aprofitar per reduir les ràtios actuals. Està en joc l’escola del delta i el futur dels seus xiquets i xiquetes».
L’increment de ràtios té moltes derivades. Tal com explicava Martínez, «suposa una càrrega excessiva per als docents i unes situacions laborals pèssimes. I el tancament de línies comporta que part dels interins i del personal laboral vagi al carrer. Els familiars dels alumnes han d’entendre que això significarà una davallada de la qualitat educativa». Els tres sindicats demanen al govern que s’apliqui la mateixa decisió de fer marxa enrere en la proposta de tancaments de línies públiques adoptada en altres municipis com Tortosa o Lleida

