El Col·legi Oficial de Criminologia de Catalunya fa un pas endavant en la seva consolidació territorial amb la creació de la Comissió de Tarragona i Terres de l’Ebre. Per celebrar aquest fet, s’organitza un acte inaugural el dia 13 de febrer de 2025 a les 18:00h al Teatre Auditori Salou (TAS).
Aquest esdeveniment, obert a tothom, comptarà amb una taula rodona amb la presència de destacades personalitats del món de la justícia, les ciències forenses, la comunicació, l’empresa, la recerca i la criminologia.
- Diego Álvarez de Juan – Jutge Degà de Reus
- María José Osuna – Fiscal en Cap de l’Audiència Provincial de Tarragona
- Narcís Bardalet – Sotsdirector de l’Institut de Medicina Legal i Ciències Forenses
- Núria Torres – Doctora en Dret. Departament Dret Públic Universitat Rovira i Virgili URV
- Ramón Mª Calduch – Doctor en Dret i empresari
- Fàtima Llambrich – Periodista i Criminòloga
Junts debatran sobre els reptes i les oportunitats que s’obren amb la nova comissió, així com sobre el paper clau de la criminologia en la construcció d’una societat més segura i justa.
L’acte també comptarà amb els discursos inaugurals de Jesús del Cacho, actual director general de Justícia Juvenil, i que fou el Jutge de menors de la província de Tarragona entre els anys 2005 i 2024. La clausura anirà a càrrec de l’alcalde de Salou, Pere Granados, que posarà de manifest el suport institucional a aquesta iniciativa.

