El ministre de Transports i Mobilitat Sostenible, Óscar Puente, ha dit que no estudiaran una segona freqüència de l’Avant, aquesta des d’Ulldecona (Montsià), cap a Barcelona, fins que no acabin les obres del túnel de Roda de Berà i es restableixi la circulació entre Tarragona i Sant Vicenç de Calders. A la pregunta del senador ebrenc d’ERC, Jordi Gaseni, sobre quan donarà compliment a la resolució, aprovada al Senat el 8 d’octubre, amb aquesta i altres peticions, el ministre ha qüestionat que un segon Avant “sigui la millor resposta a les necessitats de mobilitat” del territori i ha defensat que “els serveis actuals són més competitius, en número i en temps de viatge” que quan l’Euromed s’aturava a l’estació de l’Aldea.
El ministre de Transports ha assegurat que estudiarà establir una segona freqüència de l’Avant Expres diària entre les Terres de l’Ebre i la capital catalana, però ha reivindicat que cal “fer molta pedagogia” sobre el servei ferroviari de l’Avant, “les condicions sota les quals es presta i sobre els criteris que s’han de complir per oferir-lo”. “Hauria de veure, primer, si és la millor resposta a les necessitats de mobilitat i, si no estan millor cobertes a través de qualsevol altra opció, com els trens regionals o els autobusos amb una millor freqüència”, ha dit.
Óscar Puente tampoc s’ha mostrat disposat a recuperar les parades de l’Euromed a l’estació de l’Aldea perquè “és un servei comercial de llarga distància” que “ha de ser competitiu en temps de viatge”
Puente tampoc s’ha mostrat disposat a recuperar les parades de l’Euromed a l’estació de l’Aldea perquè “és un servei comercial de llarga distància” que “ha de ser competitiu en temps de viatge” i per això fa únicament parades “en capitals de província o en grans ciutats que puguin fer de hub regional amb suficient demanda”. El ministre ha assenyalat que a les Terres de l’Ebre, el servei de llarga distància per connectar Catalunya i el País Valencià està cobert amb l’Intercity, i per anar a Barcelona, amb els trens de l’R-16.
D’aquesta manera, el ministre de Transports i Mobilitat Sostenible ha respost al senador ebrenc Jordi Gaseni que l’ha interpel·lat en la sessió plenària del Senat d’aquest dimarts. En la pregunta, Gaseni ha recordat al Ministeri que “la connectivitat ferroviària” a les Terres de l’Ebre “és insuficient i deficient” i afecta “seriosament a la ciutadania” en el seu dia a dia, que es veu obligada a “buscar alternatives al tren” que “no són assumibles per a moltes famílies”.
El senador d’ERC ha explicat a Puente que els usuaris ebrencs han qualificat de “caòtic, insuficient i desesperant” el primer mes de mesures alternatives pel tall ferroviari. En canvi, el ministre ha assegurat que el pla alternatiu de transport ha sigut “un èxit”, tot i que “es continuarà millorant i ajustant” a les peticions dels ajuntaments i usuaris, fins que acabin els treballs al mes de març.