El mes d’octubre ha suposat l’inici de la involució en el transport públic amb la posada en marxa del tall de vies de Renfe per les obres al túnel de Roda de Berà. Els mecanismes alternatius elaborats des de la companyia es troben encara descobrint errades i perfeccionant maquinàries, perquè tot plegat està encara lluny de poder ser considerat com acceptable per bona part dels usuaris. És per això que les dades són difícils de precisar. En una primera valoració, però, elaborada des de Renfe, admeten que la demanda dels serveis ferroviaris a la demarcació de Tarragona es manté en el 79,7% respecte a l’etapa anterior al tall. Una reducció del 20% que consideren “habitual en qualsevol modificació del servei”. Si entrem a la cuina de les estadístiques veiem que del total del percentatge d’usuaris de Renfe a la província només un 37% ha utilitzat el tren, entenent en aquest cas com els que utilitzen les línies R-13, R-15 o els trajectes de la R-16 entre Tarragona i Tortosa o la R-14 entre La Plana-Tarragona. La resta (un 63%) han optat pel servei d’autobús.
La informació proporcionada per Renfe té un segon punt d’interès, com és la dada d’ocupació dels trens Avant (recuperats per a les Terres de l’Ebre coincidint amb l’inici del tall de vies). I en aquest cas, el número de viatger de mitjana diària des de Tortosa està xifrat en més d’un centenar. Des del Camp de Tarragona la quantitat supera els 300 viatgers. Les dades són especialment rellevants en el cas ebrenc, perquè tot i haver estat garantida la continuïtat del servei un cop normalitzada la situació, una elevada xifra d’ocupació sempre dona un argument de pes per evitar les tradicionals excuses de mal pagador.