La Biblioteca de Camarles Guillem de Sunyer conjuntament amb la publicació digital Lo Campus Diari de premsa universitària i escolar amb redacció central a Camarles, han organitzat un debat públic, amb el format de Taula Rodona, per a discutir sobre ensenyament i cultura entre la joventut a les Terres de l’Ebre i en general. Aquest és un dels actes de la ‘Setmana Cultural de Camarles i Lligallos 2024’ que organitza l’Ajuntament de Camarles i està programada per al 25 d’abril (20 hores) al Casal d’Avís Balcó del Delta de Camarles. L’acte durarà 1hora i 30 minuts amb la intervenció dels ponents i la possible participació del públic. Després hi ha un beure i unes pastes.
Els participants
La composició de la Taula Rodona en formaran part professors i mestres de set centres educatius de Camarles, l’Aldea i l’Ampolla, així com la regidora i el regidor de Camarles de cultura, ensenyament i joventut juntament amb la bibliotecària de Camarles i el director del digital Lo Campus Diari:
- Felicitat Icart, directora de l’Institut de Camarles.
- Dani Rué, secretari de l’Escola Sant Àngel de Camarles.
- Cinta Roigé, directora de l’Escola del Lligallo del Gànguil Zer Mestral.
- Juan Carlos Ferrer, director de l’Escola Mediterrani de l’Ampolla.
- Ada Bedòs, directora de l’Escola 21 d’Abril de l’Aldea.
- Lara Ferré, directora de l’Escola Maria García i Cabanes de l’Aldea.
- Laia Bertomeu, Tinent d’Alcalde i regidora de cultura i ensenyament. Ajuntament de Camarles.
- Sergi Curto, regidor de joventut. Ajuntament de Camarles.
- Esther Cugat, responsable de la Biblioteca de Camarles Guillem de Sunyer.
- Joan-Ramon Colomines-Companys, director del digital Lo Campus Diari.
El contingut del debat
El debat està estructurat en temes de 4 blocs temàtics amb qüestions molt variades:
1.El Sistema educatiu
- L’impacte del PIRLS 2021 de comprensió lectora i PISA 2023.
- Millorar el nostra sistema educatiu.
- Implicació de l’alumnat en els seus aprenentatges.
- Innovació a l’escola.
- Millorar l’escolaritat i la convivència als municipis.
2.Famílies
- La participació de les famílies a l’escola.
- El rol de les AMPA i les AFA en la millora del sistema educatiu.
- Fomentar la lectura en família.
3.Trajectòries educatives
- Fomentar el català, com a llengua vehicular.
- Millorar l’èxit educatiu de l’alumnat d’origen immigrant.
- Fomentar els valors.
- Fomentar la comunicació als centres i a les aules.
- Fomentar l’Educació sexual i afectiva.
- Promoure la Igualtat de gènere.
- Desmentir les narratives negacionistes de la desigualtat de gènere que arriben als estudiants.
- L’acompanyament emocional i salut mental dels estudiants.
- Fomentar l’esperit crític a les xarxes socials, internet i ús del mòbil.
- Promoure una societat lectora.
- Millorar la capacitat lectora dels infants implicant-hi escoles, famílies i voluntariat.
- Col·laboració de les biblioteques escolars amb el sistema de lectura pública.
- La Memòria democràtica a les aules.
4.Societat educadora
- Els valors de la tasca d’educar i el valor de la comunitat dels mestres i professors.
- Els protagonistes del canvi educatiu a la Catalunya d’avui.
- Les prioritats educatives a Catalunya.
Els organitzadors de la Taula Rodona
La Biblioteca de Camarles i el digital Lo Campus Diari són mancomunadament els organitzadors de la Taula Rodona. És la col·laboració d’un centre públic de cultura amb una publicació digital privada.
La Biblioteca de Camarles
La Biblioteca de Camarles és denomina “Biblioteca de Camarles Guillem de Sunyer”, és una biblioteca municipal integrada a la Xarxa de Biblioteques Públiques de Catalunya. La seva responsable és Esther Cugat Curto.
e-mail: [email protected].
Tel : 977470793
La publicació Lo Campus Diari
Lo Campus Diari (https://locampusdiari.com) és un digital de premsa universitària i escolar que va aparèixer l’any 2002 amb la redacció a Lleida (Segrià / Catalunya) i Vielha (Val d’Aran). Cada dia laborable surten dues edicions de Lo Campus Diari: una per ordinador i una per mòbil.
La informació i opinió que ofereix el digital, és fonamentalment sobre les 22 universitats de parla catalana de Catalunya, el País Valencià, les Illes Balears, Catalunya Nord, Andorra i l’Alguer També de centres escolars de Catalunya. També té com a punt forts d’especialització la Cultura, la Solidaritat, la Memòria Democràtica, la Resiliència climàtica, el País aranès i últimament s’ha incorporat les Terres de l’Ebre.
Lo Campus Diari té un model de premsa participativa i suportada per voluntariat i el món associatiu. En concret el patronatge és una joint venture cooperativa entre l’Associació Vivència Aranesa i l’Associació universitària Amics de Lo Campus Diari .
Periodísticament a les Universitats, Facultats, Escoles i Centres de Recerca Lo Campus Diari té les anomenades “antenes de comunicació” que envien quasi cada dia informació i opinió a la redacció central del digital, instal·lada a la població de Camarles (Baix Ebre / Catalunya), des de fa un any i 4 mesos.
Econòmicament Lo Campus Diari està sostingut per les associacions i per la publicitat, el mecenatge i el patrocini.