Els pagesos que han tallat des de les vuit del matí el trànsit a la C-12 amb una tractorada a la rotonda de Jesús han decidit aquesta tarda en assemblea aixecar el bloqueig. Si bé en un primer moment estaven decidits a mantenir-se a peu de carretera fins demà, la poca capacitat de convocatòria que ha tingut aquesta mesura de força (poc més d’un centenar) i els resultats de la reunió entre els membres de la Unió de Pagesos (UP) i de l’Agència Catalana de l’Aigua (ACA) a Barcelona han acabat per fer-los desistir.
L’administració s’ha mantingut avui ferma en la seva decisió de mantenir els cobraments del cànon de l’aigua que els pagesos consideren abusius, en la línia del ja anunciat en el contacte previ entre tots dos bàndols dut a terme dimecres a la seu de la Delegació del Govern a Tortosa. El responsable del Sector Vegetal d’UP, Miquel Piñol, reconeixia sense embuts que aquest dijous «han passat de nosaltres. Tenia clar que avui no acabaríem res, però esperava més capacitat de diàleg per part de l’ACA». El següent pas serà ara «demanar una reunió amb Tributs de la Generalitat perquè aclareixi el tema i després fer una nova petició de reunió amb l’ACA. I si cal tornar a sortir, aquest cop estarem més ben organitzats», reconeixia.

