Les diferents sensibilitats que conviuen a l’Assemblea Nacional Catalana (ANC) es podran expressar aquesta tarda a Tortosa en un acte organitzat per la secció ebrenca de l’entitat. La seva portaveu, Pepita Boix, explicava a Ebredigital.cat la necessitat de poder donar veu tant als que fan costat a la decisió de la direcció nacional d’organitzar una llista cívica per a les pròximes eleccions al Parlament com als que s’hi manifesten en contra. L’ANC ha obert un procés participatiu intern en el qual els socis podran votar fins al 14 de març precisament amb aquesta dicotomia en joc. El debat ha provocat dimissions en cadena a l’executiva nacional i intercanvi de retrets públics. La cita d’avui és a les 19:00 hores al Centre Cívic de Ferreries, i els ponents seran David Fernández, exvicepresident de l’ANC i partidari del sí, i Joan Torres, exsecretari nacional i defensor del no, de cara a fer-ho esquemàtic i sense matisos.
Davant d’aquestes opinions diferents existents a l’interior de l’ANC, Boix reconeixia que el posicionament majoritari existent al territori «és el d’impulsar una llista cívica, perquè si no hi ha una empenta tot està molt parat pel que fa al camí cap a la independència, però no impulsada per una única entitat sinó que sigui transversal i amb la resta d’organitzacions i plataformes independentistes. Cal sumar». Alhora, considerava que els dimissionaris «s’han precipitat en prendre la decisió de marxar. Perquè si vols canviar les coses, ho has de fer des de dins», reblava.

