El delegat del govern, Albert Salvadó, ha mesurat aquest migdia al mil·límetre les paraules a l’hora de respondre, en roda de premsa posterior el consell de direcció territorial, a la renovada polèmica sobre l’enviament d’aigua en vaixells a Barcelona. La possibilitat havia quedat oberta després que el conseller d’Acció Climàtica, David Mascort, reconegués que el més fàcil seria portar-la des de Tarragona. I Salvadó ha hagut de navegar amb molta precisió entre els bancs de sorra que s’albiren a l’horitzó. En primer lloc, el delegat ha estat rotund a l’hora de descartar una futura interconnexió de xarxes. “És evident que hi ha una línia roja claríssima. No es pot posar una canonada que connecti el Consorci d’Aigües de Tarragona (CAT) amb l’àrea metropolitana de Barcelona. Tanmateix, ha hagut d’admetre que el govern de la Generalitat ha de “posar damunt la taula totes les possibilitats reals que hi poden haver en un escenari que no sabem si es donarà” i que implicaria restriccions d’aigua de boca a les poblacions de l’àrea metropolitana de Barcelona. En aquest sentit, l’opció dels vaixells serien “mesures estrictament conjunturals” que, en tot cas, encara és molt aviat per poder valorar.
El paper del CAT
Salvadó ha afegit que “una cosa són les paraules del conseller i una altra el titular que sempre destaquem. El conseller diu moltes coses, totes elles sensates, davant un moment molt complicat de país. És responsabilitat del govern estudiar moltíssimes mesures. Tenim un operador d’aigua, que és el CAT, que opera aigua de l’Ebre fora de l’àmbit de l’Ebre. I ja fa molts anys que no som amos de la nostra aigua. I fa molts anys que el tram final de l’Ebre pateix dèficit d’aigua”, deixava anar Salvadó.