El Mas de Sant Pau de Masdenvenge «recuperarà la vida» gràcies a la voluntat del nou propietari, Fernando Sinesio, de revertir «més de 20 anys» de decadència. «Ara s’aguanta amb ferros, una cantonada està caiguda, les bigues estan fetes malbé i el sostre està a punt de caure», reconeix en conversa amb EbreDigital. L’adquisició per part d’aquest particular dona compliment, encara que de manera indirecta, a la necessitat de donar sortida a aquest element patrimonial del poble, que va ser sotmesa a una consulta popular per l’ajuntament el passat 5 de febrer. Finalment, el resultat de la votació va resultar contrari a la possibilitat plantejada des del consistori de comprar i rehabilitar l’edifici. Però malgrat això, «no ens vàrem desentendre i vam continuar treballant», assegurava l’alcalde, René Gonel, per mitjà de les seves xarxes socials anunciant de pas el nom del comprador. «El seu objectiu -afegia- és recuperar la vida i l’esplendor que el mas tenia anys enrere, respectant al màxim la seva singularitat arquitectònica i el seu entorn».
El batlle explicava que la intenció del nou propietari és desenvolupar en aquest espai «un projecte social». Un extrem que confirmava Sinesio a EbreDigital. «Jo soc natural de l’Hospitalet de l’Infant. Vaig marxar a Barcelona per estudiar a la universitat i m’hi vaig passar 37 anys. Ara volia tornar a casa i viure en un lloc més tranquil, més a prop de la natura», explicava. «Amb el Mas de Sant Pau m’hi vaig topar de manera fortuïta. Estava buscant una masia a prop del mar i quan el vaig veure em va captivar». Finalment va trobar un apartament a la costa per instal·lar-s’hi, però no va renunciar a fer-se amb aquest immoble per elaborar «un projecte orientat potser cap a un centre social que permeti fer-hi cursos o estades. En cap cas una casa rural o un restaurant. Però per això encara falta molt», reconeixia, perquè la següent pantalla a superar (tenint en compte que els costos de rehabilitació estan estimats en vora 3 milions d’euros) en «trobar finançament» per poder-lo activar. En tot cas, el segur és que el mas ha finalitzat la seva llarga agonia.

