La ciutat de Hong Kong, regió administrativa especial de la República Popular de la Xina, és coneguda pels seus grans edificis. El paisatge urbà de maó ha inspirat fotògrafs i curiosos de tot el món. I en aquest context, el videoartista Max Hattler (Ulm, Alemanya, 1976) ha transformat les urbanitzacions característiques de la ciutat asiàtica en una hipnòtica animació.
Al curtmetratge ‘Serial Parallels’, Hattler s’apropa a l’entorn construït de la metròpoli des d’una perspectiva tecnoconceptual, amb la tècnica de la pel·lícula d’animació sobre la imatge fotogràfica. Ell i el seu equip exploren el paisatge urbà d’una manera abstracta, generant narratives no convencionals: cada pis o finestra corresponen a un fotograma i el moviment repetitiu i rítmic dona una sensació plaent, alhora que inquietant. El curt ha guanyat més d’una vintena de premis i segueix actualment en la seva ruta de festivals. La peça es podrà veure a La Façana de Lo Pati des d’ara i fins al 20 de setembre.
La proposta a La Façana de Lo Pati, forma part del cicle ‘Miratges’, comissariat per Irma Vilà i Òdena, i que durant tot el 2023 mostrarà el treball de sis artistes digitals que a través de la creació i la manipulació d’imatges (reals, processades o sintètiques) reflexionaran al voltant de la representació del paisatge. La Façana de Lo Pati pren forma d’una gran pantalla de 6×3 metres situada a l’exterior de l’edifici de Lo Pati amb programació pròpia durant tot l’any.