Les escoles d’educació especial de Catalunya també han començat el curs en data d’aquest 5 de setembre. Ho han fet, un any més, com a actors fonamentals del procés de transformació del sistema educatiu en més inclusiu.
Malgrat que enguany hagin començat a funcionar vint-i-vuit CEEPSIR (centres d’educació especial que assessoren les escoles i instituts que tenen alumnes amb necessitats específiques) les mateixes escoles d’educació especial creuen que falten més professionals perquè sigui vàlid aquest primer pas cap a la integració total que lidera també la Generalitat de Catalunya.
El CPEE Sant Jordi, una escola de referència
El Centre d’Educació Especial Sant Jordi ja fa cinquanta anys que té cura de l’aprenentatge d’alumnes amb necessitats específiques. Arrenquen el primer curs sense mesures sanitàries amb una cinquantena d’alumnes i vint-i-cinc professionals, però, sobretot, amb molta il·lusió d’encarar nous objectius.
Un d’ells és la posada en marxa d’un projecte de transformació educativa que té la voluntat de modificar l’estructura de l’edifici de l’escola (amb la creació de nous espais) o el canvi de metodologia per arribar a aconseguir la major autonomia possible de l’alumnat. És per això que reclamen també la figura fixa d’un terapeuta ocupacional que avaluï l’alumnat sensorialment i adapti l’entorn a les seves necessitats. Fins ara, aquest professional era extern.