Movem Tortosa porta a debat públic una queixa molt constant per part de la ciutadania  i dels comerciants, com és la manca d’aparcament a la ciutat. Tortosa ja pateix una  dificultat estructural d’aparcament deguda a la seua morfologia urbana, però també a  la falta de polítiques que encarin el problema, que s’ha vist agreujat durant aquests  últims temps per totes les obres que s’estan fent i l’eliminació de diferents places  d’aparcaments, com ara els del carrer Cervantes. 

Movem Tortosa es postula a favor de la creació de zones peatonals i d’una ciutat més  amable de cara a les persones, tot i que consideren que ha d’anar acompanyat  d’alternatives per aparcar, tant per als tortosins que no viuen el nucli urbà com per als  visitants que tenen a Tortosa com la seua ciutat de serveis.  

En aquest sentit, Jordi Jordan, portaveu de Movem Tortosa ha explicat que “si per una  banda es treuen aparcaments, l’Ajuntament ha de procurar crear-ne de nous per no  perdre’n com està passant en aquests moments i mirar d’alleujar el problema  estructural d’aparcament que tenim a Tortosa; per aquesta raó creiem necessari  plantejar propostes en aquesta direcció i portar-les a debat al proper Ple municipal de  juliol”. 

La primera proposta presentada per Jordan és la utilització dels terrenys de Renfe com  aparcament provisional un cop alliberats i fins que la zona del centre de la ciutat  comenci a transformar-se urbanísticament, més tenint en compte que aviat han de  començar les obres a la plaça Alfons XII, que probablement deixaran aquest  aparcament inhabilitat durant una temporada. En un futur, Movem Tortosa aposta per la construcció d’un aparcament soterrat en aquests terrenys per facilitar l’aparcament  a la zona centre de Tortosa. 

La següent proposta plantejada pel primer partit de l’oposició té a veure amb els tres  aparcaments soterrats que hi ha la ciutat: El de la plaça Alfons XII, el del carrer  Montcada i el del Temple. Movem Tortosa considera que s’han de crear noves bonificacions i reduir les tarifes per fer-los més atractius, sobretot el del carrer Montcada  i el Temple, que estan infrautilitzats.

Jordi Jordan, en aquest sentit, ha manifestat que “L’Ajuntament ha de fer un esforç més  gran per negociar amb les concessionàries i arribar a acords com estan fent altres  ciutats del territori, com Tarragona o Reus, on els aparcament soterrats tenen uns preus  i unes tarifes per dia inferiors a les de Tortosa i on es pot aparcar més fàcilment a uns  preus més competitius”. 

Quan a la zona blava, Movem Tortosa aposta per la gratuïtat els dissabtes tarda tot  l’any, no només els mesos d’estiu com fins ara, “amb l’objectiu de crear un reclam  atractiu per al comerç i la restauració tal i com fan altres ciutats veïnes”. 

En aquest sentit Jordi Jordan ha conclòs defensant aquestes “propostes concretes que  volen donar un resposta als problemes d’aparcament que tenim al centre de la ciutat,  que és històric i que s’ha agreujat per l’eliminació de places. L’Ajuntament no es pot  esperar més per a actuar; ha de donar resposta al problema, incentivant molt més els  aparcaments soterrats que tenim, reduint la zona blava els dissabtes a la tarda i creant aquest aparcament provisional almenys mentre durin les obres a la plaça Alfons XII i  no hi hagi un projecte de rehabilitació i transformació urbana de tot el centre de la  ciutat”. 

ebredigital.cat (diari digital) i Canal TE (canal de televisió), principals fonts d’informació de les Terres de l’Ebre i el Territori Sénia. Actualitat del Baix Ebre, el Montsià, la Ribera d’Ebre i la Terra Alta. Notícies sobre política, economia, societat, cultura i esports; també entrevistes. Agenda cultural i d’oci. Televisió en directe.