Jordi Jordan ha registrat una sèrie de preguntes dirigides al Conseller d’Educació encarades a esclarir les raons del trasllat del Centre de Formació d’Adults de Tortosa i conèixer si el Departament d’Educació i l’Ajuntament s’han plantejat cap espai alternatiu.
Aquestes preguntes sorgeixen arrel d’una reunió mantinguda pel mateix Jordan amb representants del CFA fa només unes setmanes, on van compartir el seu malestar i rebuig davant el canvi anunciat unilateralment pel Departament d’Educació, sense debat previ amb la comunitat educativa implicada. Aquesta, no només denuncia la falta de comunicació i imposició, sinó que també evidencien una falta d’empatia davant la tipologia d’alumnes del centre i el que representa per ells i el seu futur aquest canvi.
I és que com ja han vingut denunciant darrerament els propis alumnes del CFA, aquest canvi d’ubicació no té en compte les necessitats de l’alumnat i el que el trasllat suposa per a la majoria d’alumnes. De fet, el propi Departament preveu una davallada d’inscrits si es tira endavant el canvi.
Recordem que el Departament d’Educació preveu el trasllat del CFA de l’Institut de l’Ebre a l’edifici de l’antic Betània, situat a la part alta de Tortosa. Els alumnes del CFA rebutgen el trasllat per la llunyania amb el nucli urbà, la manca d’accés per a persones amb mobilitat reduïda amb més de 170 escales per accedir-hi a peu, i també la inexistent alternativa del transport públic, fet que obliga molts alumnes a disposar de vehicle propi per continuar assistint al centre.
En aquest sentit, Jordan ha recordat el caràcter social i cohesionador del CFA: “Volem saber les raons que han portat al Departament d’Educació a prendre aquesta decisió sense consulta prèvia amb la comunitat educativa i que pot acabar amb els estudis i el futur de molts dels actuals alumnes del centre. També volem confirmar si el Departament es conscient de les característiques de la nova ubicació que està plantejant i si l’Ajuntament ha ofert alternatives o hi ha hagut converses al respecte”.
Segons ha explicat Jordan, l’objectiu de les preguntes és conèixer els detalls i obtenir ne una resposta per escrit per tal d’iniciar un debat i buscar una solució satisfactòria per totes les parts, que no suposi una pèrdua d’alumnat per al centre.