La reubicació de la nova estació intermodal del Camp de Tarragona i el desmantellament de la via única de la costa entre l’Hospitalet de l’Infant i Port Aventura, suposarà una redefinició de la xarxa ferroviària d’aquest territori. A més, afectarà les comunicacions des de les Terres de l’Ebre amb alguns aspectes positius i d’altres de negatius.
Des de la plataforma Trens Dignes apunten que encara no se sap del cert si la línia r-15, que uneix la Ribera d’Ebre amb Barcelona, podrà connectar amb aquesta estació.
L’aposta per la nova estació dilueix completament la possibilitat d’un servei de rodalies de la costa tarragonina. D’aquesta xarxa també se n’haguessin pogut beneficiar els municipis costaners ebrencs i eliminar l’opció de connexió directa entre el Baix Ebre i el Montsià amb Salou. No obstant això, els canvis permetran que des d’aquestes dues comarques ebrenques es pugui accedir a la ciutat de Reus.
A més, la Generalitat té la intenció d’aprofitar la traça entre Port Aventura i Cambrils per a un futur tramvia del Camp de Tarragona. Cal recordar que l’acord de pressupostos de la Generalitat per al 2022, entre els partits al govern i els comuns, preveia per primera vegada estudiar la possibilitat d’articular un servei de tramvia a les Terres de l’Ebre.