Balfegó, empresa especialitzada en pesca, aqüicultura i comercialització de tonyina roja, ha entrat al palmarès dels premis Cubí a la categoria de Sostenibilitat. Es tracta d’un dels onze guardons que atorga des de 2016 la Federació d’Associacions de Cuiners i Resposters d’Espanya, FACYRE, per a reconèixer la tasca de personalitats i entitats a favor de la gastronomia, formin part o no del sector.
Juan Serrano, director general de Balfegó, va ser l’encarregat de recollir un premi que, segons ell, ‘posa en valor els pilars amb els que es sustenta Balfegó, que són: el compromís davant els nostres clients i la societat en general, complint amb les expectatives de forma sostenible; la responsabilitat, més enllà de l’estricte compliment de les lleis i les obligacions, l’eficiència, perquè el recurs sobre el que actuem mereix una actitud de millora per a garantir la rendibilitat, i la transparència, donant al consumidor i la societat en general molta més informació del que marca la normativa’.
A més a més, Serrano va aprofitar l’oportunitat per a reflexionar sobre ‘la importància que tenen aquests actors de la cadena de valor per a detectar totes aquelles activitats que no es realitzin sota el marc normatiu i valorar el treball de tots aquests actors totalment compromesos en viure en un món millor’.
L’acte, presentat pel periodista i presentador de Telecinco, José Ribagorda, es va realitzar a l’Hotel Wellingyon de Madrid amb la presència de personalitats del món de la gastronomia.
Juntament amb Balfegó han estat premiats el xef Lucio Blázquez, ‘premi a la Trajectòria i Dedicació Professional’, Fermín Bohórquez, ‘premi a la Promoció Agroalimentària’; la periodista Marián García, ‘premi a la Divulgació de la Gastronomia i la Ciència’ i Leo Harlem, entre molts altres.
Este premi se suma al rebut per Balfegó fa menys d’un mes: el Distintiu del ‘Compromís per la Sostenibilitat Turística Destino Barcelona Biosphere’, que li atorga l’Institut de Turisme Responsable (ITR), i declara ‘segures i sostenibles’ a dues de les iniciatives estrella del grup: Tunateca, el restaurant i centre d’experimentació gastronòmica, i Tuna Tour, la iniciativa de turisme a la que es pot nadar amb tonyines i conèixer la cultura de la tonyina roja, i el certificat AENOR a la sostenibilitat mediambiental.
Per a Balfegó, ‘rebre aquesta distinció a la sostenibilitat per part de FACYRE suposa un nou reconeixement a la nostra filosofia de la tonyina roja i un reconeixement a la qualitat del nostre producte, atorgat pels xefs més reputats de la gastronomia nacional, que ens anima a seguir treballant, investigant i impulsant noves iniciatives, sempre al voltant de la tonyina roja’.