L’Ibersol CBT del masdenvergenc Jordi Barberà mirarà de trencar a Pamplona aquest dimecres al vespre la mala dinàmica en la que s’ha vist immers l’equip tarragoní després d’haver encadenat set derrotes en els últims vuit partits i que els deixa en una situació crítica, al fons de la classificació, emparellat a 22 punts amb el fanalet vermell de la classificació, l’Hozono Global, tot i tenir dos partits pendents de recuperar. El primer serà l’enfrontament amb el Bàsket Navarra que es jugarà precísament dimecres al vespre a partir de les 20.30 hores de la nit. Serà un partit clau per a les aspiracions de permanència a la LEB Plata davant un conjunt que ha reaccionat en les darreres jornades de les quals ha sumat quatre victòries dels darrers cinc compromisos.
Els de Berni intentaran deixar enrere les últimes derrotes per agafar oxigen i tornar a ser l’equip que era abans de la forçosa aturada a causa del coronavirus. Manu Vázquez i Dejan Bjelic seràn baixa per aquest compromís, ja que no estaven inscrits quan s’havia de jugar el partit al desembre.
Dura derrota a Albacete
Un tercer quart nefast li va passar factura al conjunt tarragoní en el partit de dissabte al vespre (28-8). Fins aleshores el partit havia resultat parell de forces tancant el primer parcial amb avantatge pel CBT amb quatre punts per sobre (17-21). Aquests primers deu minuts van arrancar amb dos triples dels d’Albacete contrarrestats pels nois de Berni Álvarez que situaven l’empat a 9 després d’un tir des del perímetre de Jaume Zanca. Els tarragonins de mica en mica es van trobar més còmodes i en el darrer minut, amb dos triples consecutius de David Fernández i Manu Zázquez situaven un 17 a 21 per a tancar el quart. Els manxecs reaccionaven durant el segon parcial i marxaven als vestidors amb una mínima renda de tres punts (38-35).
La desfeta tarragonina va arribar a la sortida dels vestidors. Un triple i un parcial de 7 a 0 que posava una diferència de +10 pels locals (45-35) Un 3+1 de Manu Vázquez amb el +15 al marcador, semblava canviar la dinàmica. Però era un miratge. A base de triples seguien ampliant la renda fins al 60-41, davant un conjunt tarragoní desconcertat i abusant del llançament exterior. El darrer quart arrancava amb un 66-43 que ficava molt coll amunt el partit. Una gran acció personal de Zanca inaugurava el marcador als darrers deu minuts, mentre la defensa recuperava pilotes deixant sense anotar als locals durant més de tres minuts (66-49). Però la renda resultava insalvable amb el 80 a 62 final.