La Regió Sanitària de Terres de l’Ebre comença a superar la segona onada de la pandèmia de la covid-19. Així ho apunten els valors dels diversos indicadors pandèmics que publica diàriament el Departament de Salut de la Generalitat. La velocitat de propagació del virus és aquest dimecres del 0,67, quinze centèsimes menys que fa una setmana. L’índex de rebrot, tot i que continua en la franja alta (76, un punt menys que ahir però 71 menys que fa una setmana) és a punt d’entrar en la franja moderada. El nombre de persones hospitalitzades també ha baixa força. Aquesta dimecres n’hi ha 30, vuit menys que fa una setmana.
Aquestes bones dades les corrobora també la disminució de casos positius detectats. Salut ha comptabilitzat aquest dimecres 6 nous positius confirmats per proves PCR o test antigènic ràpid. D’altra banda, en els últims 5 dies no s’ha registrat cap nova defunció i el nombre total de morts des que es va iniciar la pandèmia es manté en 120.
Els casos confirmats acumulats s’eleven a 5.371, dels quals 5.137 ho han estat a través de proves PCR o test antigènic ràpid.
Pel que fa a les dades de l’UCI, a Catalunya aquest dimecres hi ha 372 pacients covid-19 ingressats, 14 menys en relació a dimarts.