El Ple de la Diputació de Tarragona aprovarà aquest divendres 26 de juny el Programa quadriennal d’inversions a la xarxa local 2020-2023, que recull els projectes d’obres que la institució considera prioritaris i que preveu executar a les seves carreteres durant aquest mandat. Segons la proposta, la Diputació realitzarà 16 actuacions fins al 2023 (10 a les comarques del Camp de Tarragona i al Baix Penedès i 6 a les Terres de l’Ebre) amb una inversió d’uns 18.650.000 euros (6.120.000 euros a les Terres de l’Ebre), que permetran millorar un total de 36 quilòmetres de la xarxa viària.
La selecció dels projectes de carreteres per aquest mandat s’ha realitzat basant-se en una proposta tècnica del Servei d’Assistència al Territori (SAT) de la Diputació de Tarragona elaborada amb una metodologia de priorització d’actuacions a la xarxa local basada en criteris de seguretat viària, rendibilitat socioeconòmica i d’impacte sobre els usuaris vulnerables, mitjançant dades quantitatives objectives com el cost de l’obra, l’accidentalitat de la via, la geometria, el trànsit i la població propera a les carreteres. Finalment, s’han tingut en compte criteris d’equilibri territorial i de progrés social i econòmic per concretar les actuacions seleccionades.
Segons el Programa Quadriennal 2020-2023, a les Terres de l’Ebre, es prioritzarà el condicionament de la T-324 entre Benissanet i Móra d’Ebre; la construcció d’una rotonda a la TV-3025, a la intersecció amb el Camí de les Candenes a l’Ametlla de Mar; també es preveuen millores puntuals a la TV-3421 entre Mas de Barberans i Roquetes i la construcció d’una rotonda a la mateixa via a l’encreuament amb el carrer Constitució de Roquetes. Una circumval·lació a Ulldecona (TV-3313) i l’inici de construcció d’un bypass a la TV- 3401 entre l’Ampolla i Deltebre completen el llistat d’obres previstes a les comarques ebrenques fins al 2023.
Pel que fa al Camp de Tarragona i al Baix Penedès, es condicionaran la T-203, entre el cementiri del Catllar i la carretera TP- 2031; la T-321 entre la T-310Z i Vilanova d’Escornalbou; la TV-7042 entre el polígon PEMU2 i Montblanc, i la TV-2043 a Albinyana. També es duran a terme millores puntuals a la T-3136 a Botarell; el condicionament de la T-751 entre la Masó i Vallmoll, i de la TV-2034 entre Valls i Puigpelat; a més de la construcció de les circumval·lacions de la Torregassa (TV-2122) i de Pradell de la Teixeta (TV-3223) i la construcció d’una rotonda a la TV-2126, just a la intersecció d’accés a Baronia de Mar (Bellvei).
“Aquesta inversió total prevista fins al 2023 també vol ser una eina de reactivació econòmica a les nostres comarques” ha assegurat la presidenta de la Diputació de Tarragona, Noemí Llauradó durant la presentació del Programa quadriennal. “La Diputació està fent un esforç pressupostari molt important per tal de fomentar la despesa pública i reactivar l’economia al nostre territori”, ha afegit.
Durant la seva intervenció, el diputat delegat dels Serveis d’Assistència al Territori (SAT) de la Diputació de Tarragona, Adam Tomàs, ha destacat que “tenir un document tècnic que digui quines són les carreteres en les quals és prioritari invertir és un exercici de transparència i, sobretot, d’ordenació pressupostària, que ens ajudarà a explicar a tothom per què són aquestes les carreteres que es tiren endavant”.
El manteniment i la millora de la xarxa viària de la Diputació de Tarragona és una de les prioritats de la institució, ja que la bona connexió viària és un element essencial per assegurar un progrés i desenvolupament equilibrat entre tots els municipis de la demarcació i garantir, per igual, la qualitat de vida de les persones del Baix Penedès, el Camp de Tarragona i les Terres de l’Ebre.