Com en la majoria d’esports, també el Coronavirus ha afectat de forma considerable a les competicions de motociclisme, amb molta i diversa participació de pilots ebrencs. En la categoria de Moto-3, Jeremy Alcoba va debutar esta temporada, i en la primera prova va oferir un excel·lent rendiment.

Parèntesi d’espera

L’inici del campionat a Qatar va perillar, amb suspensió de la prova de Moto GP, encara que finalment, es va disputar la corresponent a Moto-2 i Moto- 3, però com la situació provocada per la Covid-19 es manté en un estat d’evolució constant, es va confirmar l’ajornament dels següents compromisos del Mundial, el GP Red Bull al circuit Àngel Nieto de Jerez de la Frontera del 3 de maig, el de França al de Le Mans del 17 de maig, el d’Itàlia del 31 de maig a Mugelio, el GP de Catalunya del 7 de juny i la prova del Circuit Alemany de SachsenRing del 21 de Juny. De moment encara no es pot confirmar cap data de la seua possible disputa.

Tot i la quantitat de canvis que s’han hagut de fer en el calendari de 2020, les reprogramacions i postergacions, no es descarta del tot la cancel·lació del Mundial 2020, ja que la situació és cada vegada més complicada.

Jeremy Alcoba després de tornar de Qatar, va reprendre la seua activitat al Centre d’Alt Rendiment de Sant Cugat, però arran del seu tancament el 14 de març, en haver-se detectat un cas de coronavirus en un dels membres sanitaris del centre, va tornar al domicili de Jesús, on afronta el confinament al costat de la seua família, i procura mantenir la forma física, dins de les limitacions de no poder sortir de casa “faig sessions de bicicleta estàtica, i alguns exercicis per als músculs del tren inferior i superior, i encara que no tinc peses, busco algunes alternatives. El principal problema que tinc quant a la preparació, és el de no poder entrenar amb la moto”. Amb les classes suspeses i a part de les hores que dedica a la preparació, intenta combatre l’avorriment “busco distreure’m el màxim possible, estic en contacte amb els tècnics de Gresini, i amb Gabri Rodrigo, el meu company d’equip que resideix a Barcelona, i a vegades surto a un espai que hi ha al costat de casa per fer alguns llançaments a una cistella de bàsquet que tenim”. De moment ja s’han ajornat quatre proves, i el pilot jesusenc pensa que el calendari configurat per 20 proves, experimentarà una important reducció “no hi ha res confirmat, però la majoria d’experts en la matèria no són gaire optimistes. i no m’estranyaria gaire que el calendari es veja reduït a la meitat de proves. El problema no és únicament la situació del país on es disputa, sinó també els pilots de diverses nacionalitats, que tots possiblement no podran viatjar”.

La pròxima programada al calendari és la prova del circuit d’Assen dels Països Baixos del 28 de juny.

El millor debutant

Jeremy va tindre una estrena molt positiva esta temporada al Mundial de Moto-3. Al Circuit Internacional de Losail, va demostrar les seues grans qualitats i projecció de futur, finalitzant el Gran Premi QNB de Qatar, en una meritòria sèptima posició, com a millor debutant de la categoria, i presentant la seua ferma candidatura al títol de rookie de l’any, després de sumar un bon botí de 9 punts. Deniz Öncü (Red Bull KTM Tech3) va ser l’altre debutant que va puntuar ocupant la dotzena posició, mentre que la resta va acabar fora del Top 15. Yuki Kunii (Honda Team Àsia) va ser el següent en acabar 18è, amb Ryusei Yamanaka (Estrella Galicia 0,0) completant el Top 20.

Bones perspectives

La seua adaptació a l’equip italià del Team Gresini i a la nova moto ha estat molt ràpida, es troba a gust i amb molta ambició, encara que reconeix que la temporada pot ser complicada “A Qatar vam fer pretemporada i test, i vam estar ràpids, però quan arribe a un circuit que no conec, sortirà en inferioritat amb relació a la majoria de la resta de pilots”. El seu objectiu continua sent el mateix “no renunciem a res, intentarem estar el més endavant possible, però esta primera temporada, intentaré sobretot aprendre, agafar experiència, i conèixer les característiques de cada circuit, pensant també en l’any vinent, on tindre més possibilitats, però he de seguir treballant al màxim i millorar constantment, sóc molt jove, però el motociclisme d’elit és molt exigent, i no pots deixar escapar les oportunitats, perquè segurament ja no es tornen a presentar”.

Jeremy Alcocba ha presentat també el que serà la seua mascota per les competicions del 2020, confeccionada per l’empresa Vera Estudio 91.

Redacció: E.A.