El 15,8% dels espanyols d’entre 18 i 65 anys afirma que compra per Internet almenys un cop al mes, segons indica un estudi de l’Associació d’Usuaris de Bancs, Caixes i Assegurances d’Espanya (Adicae). De la mateixa manera, el 90% de persones que integren aquest segment assegura que ha adquirit productes utilitzant aquesta via l’últim any. La conclusió principal de l’estudi és, precisament, que la implantació del comerç electrònic és molt alta a l’Estat i que la satisfacció dels consumidors arriba al 8,21 sobre 10. En aquest sentit, 3 de cada 4 compradors asseguren sentir-se tranquils i confiats a l’hora d’adquirir un producte o servei per Internet.

Entre els aspectes que generen intranquil·litat, però, hi ha la seguretat a l’hora de pagar, la garantia de devolució o que el producte no arribi o ho faci en mal estat. Adicae afirma, precisament, que un 35% dels consumidors ha tornat algun producte el darrer any.

La targeta de crèdit o dèbit i Paypal són els mitjans de pagament més coneguts per a botigues en línia i també els més utilitzats. Les raons principals són la seguretat i la confiança que transmeten, així com la comoditat.

3 de cada 10 compradors ha trobat incidències, sovint relacionades amb l’entrega i el transport. 1 de cada 3 no es resol de forma adequada i en aquests casos hi ha un 40% de compradors que no reclama perquè no sap on s’ha d’adreçar.

Precisament, la millora de la política de devolució i reemborsament és una de les reclamacions principals dels consumidors que ha detectat Adicae, així com que hi hagi, també, un mecanisme de seguiment dels enviaments més eficaç.

Autor: