La Ribera d’Ebre ha tancat la campanya de la floració dels arbres fruiters amb molt bon regust de boca, i amb una major afluència de visitants que en altres anys. Gairebé un miler de persones han participat en les experiències i activitats del #Riberaenflor que s’han organitzat a la comarca durant el mes de març. Propostes que han combinat natura, cultura, esport i producte local enmig d’uns paisatges tenyits rosa i blanc, segons la varietat dels arbres als camps. La majoria d’aquests visitants han estat famílies amb nens i parelles, també algun grup de jubilats, procedents del Camp de Tarragona i de l’àrea metropolitana de Barcelona, que en la majoria dels casos s’han desplaçat a la comarca en cotxe.

Els darrers anys, el Consell Comarcal aposta per la floració com un actiu turístic, amb la vista posada a crear aliances amb el municipi lleidatà d’Aitona per consolidar-la els pròxims anys. Així, enguany s’ha editat un díptic recollint les diferents experiències i propostes, al que s’han sumat sis pobles riberencs: Benissanet, Tivissa, la Serra d’Almos, Vinebre i Flix, a més d’un plànol amb les principals rutes en cotxe o touring on admirar els espectaculars paisatges florits. Entre les activitats, sortides en bici, caminant, visites guiades, compaginant en molts casos amb altres actius turístics comarcals, com la Festa de la Clotxa celebrada enguany a Darmós.

Dos caps de setmana forts

Els dies de més afluència van ser el segon i tercer cap de setmana de març, quan els camps lluïen en la seva màxima esplendor; en la majoria dels casos, les activitats del darrer cap de setmana de març es van haver d’anul·lar, condicionats per la climatologia i les altes temperatures, factors determinants en una campanya turística lligada al temps que duren obertes les flors. Amb tot, els organitzadors es mostren molt contents de la bona acollida que ha tingut #laRiberaenFlor: “El recorregut era apte per a tothom, amb unes vistes esplèndides dels arbres florits: presseguers, nectarines i, fins i tot, cirerers, que van encantar als participants, en tot moment atents a les explicacions dels guies i preguntant no només sobre la floració sinó, també interessant-se pel conreu i la producció dels arbres. Van quedar meravellats pel paisatge”, explica Francesc Lavega Serra, de Serveis Culturals i Turisme, encarregat de les sortides a Vinebre, on aquest 2019 la resposta de visitants s’ha pràcticament doblat respecte a l’any passat: han acollit a 56 visitants, davant els 32 de 2018.

A Benissanet, el municipi amb una major afluència, amb més de mig miler de visitants, l’activitat es va allargar més enllà del cap de setmana, ja que es van fer visites també entre setmana i, a més de famílies i particulars, van rebre un autobús de jubilats i un grup excursionista. Fins a 92 persones van fer la ruta en bici a Benissanet i 23 a la Serra d’Almos. A Tivissa, 34 persones van fer la ruta de la cirera. I a Flix, on la proposta de la floració incloïa un vermut al pas de la barca, van atraure 231 visitants, un centenar dels quals van optar per dinar en restaurants locals adherits a la campanya. A Vinebre, a més, es va fer una campanya a instagram amb l’etiqueta #VinebreRosa, sumant-se a la conjunta de #laRiberaenFlor, i es va reprogramar la proposta de la floració prevista el darrer cap de setmana del mes amb una sortida al poblat ibèric de Sant Miquel.