Tres dies abans de tancar-se el recompte mensual d’audiències digitals, el diari digital EBREDIGITAL.CAT ha superat les 200.000 pàgines vistes mensuals, una xifra emblemàtica que suposa, no només un record per a la publicació, sinó un premi a l’esforç realitzat els últims tres mesos, en els quals ha triplicat la seua audiència. El mitjà digital ha celebrat aquest pas endavant inserint un visible “200.000 gràcies” a la portada, que mantindrà visible fins diumenge 31 de març, dia en que es tancarà el recompte.

Cal recordar que EBREDIGITAL.CAT està auditat per l’OJD, l’organisme que mesura les audiències digitals de tots els mitjans catalans -i també d’alguns estatals-, a forma reconeguda i oficial. Aquesta Organització per a la Justificació de la Difusió, ja va situar el passat més de febrer a EBREDIGITAL.CAT, com el mitjà digital d’informació general, amb més audiència a les Terres de l’Ebre, superant al pioner Nació Digital – Aguaita, que al febrer registrava 49.400 usuaris únics i 172.800 pàgines vistes.

D’altra banda, en comparació a un altre mitjà digital de referència del territori, el Vilaweb – Surt de casa, més especialitzat en l’oci i la cultura, EBREDIGITAL.CAT es situava al febrer prop dels seus registres, concretament a pocs més de dotze mil usuaris únics de distància. Però més enllà de la bona salut dels tres mitjans digitals ebrencs, que ara mateix són la referència a la xarxa, allò que més cal destacar és que la premsa digital del sud de Catalunya (un territori de poca població), supera comparativament a molts mitjans provincials, i algun nacionals equiparable en estructura de mitjans.

EBREDIGITAL.CAT té més usuaris únics, per exemple, que un altre mitjà digital ja veterà, el Reus Digital (59.600 usuaris únics, front 79.000), o que un altre referent nacional, el Cugat.cat, a qui supera tant en usuaris com en pàgines vistes (veure estadístiques de l’OJD). El mateix passa respecte altres mitjans digitals nacionals com Lleida.com o Tarragona 21. En canvi, la major població de la Catalunya urbana fa que altres grans mitjans digitals catalans es situen més enllà del milió d’usuaris, com és el cas dels grans diaris nacionals o provincials. Les opcions per arribar a aquestes xifres seria associar-se a mitjans digitals, com han fet Aguaita i Surt de Casa.

Personal específic

Un dels motius que ha provocat aquesta gran acceleració, en pocs mesos, s’explica en el fet de que l’empresa editora del diari digital, Ebre Digital SL, ha deixat de gestionar EBREDIGITAL.CAT com un mitjà complementari a la seua televisió, Canal Terres de l’Ebre, i li ha destinat personal propi. Un personal que ha demostrat la seua excel·lència en pocs temps, tant per la gran quantitat de notícies diàries que s’han publicat, com per un nou estil informatiu (més propi de les xarxes socials) a l’hora de titular i plantejar els temes, menys encrostat als cànons tradicionals (cal recordar que el diari va nàixer l’any 1997 de la ma del Setmanari l’Ebre (un clàssic del periodisme polític ebrenc).

Les 200.000 pàgines vistes en només 28 dies s’han celebrat com un gran èxit per part dels treballadors i de l’empresa perquè l’objectiu que s’havien plantejat fa només 4 mesos enrere era arribar a la meitat de visites, i perquè a més a més, s’ha fet de forma progressiva i sostinguda, amb un creixement setmanal. El rècord de visites en un sol dia, establert ara en 13.450, es va aconseguir la setmana passada, i de les 25 notícies més llegides de cada dia, totes tenen un elevat número de seguidors, la qual cosa indica que la bona audiència no es produeix només per determinades notícies més escandaloses o cridaneres (pics d’audiència), com és habitual en els digitals. I un tercer element singular i diferencial és que, les notícies polítiques, també han estat molts dies entre les més vistes d’EBREDIGITAL.CAT.

Xarxes socials

Una altra circumstància que explica aquest creixement és el gran increment de consum que ha arribat a EBREDIGITAL.CAT per mig de les diferents xarxes socials vinculades.

Tant de les sis que li són pròpies al diari digital (el Facebook i el Twitter d’ED.CAT; a més del Facebook, el Twitter, l’Instagram i el canal Youtube, de Canal Terres de l’Ebre); com per la suma de les visites als diaris digitals dels mitjans vinculats que també impulsen aquest creixement, especialment Imagina Ràdio (28.200 usuaris i 56.600 pàgines vistes l’últim mes, igualment el seu record), i dels passos més testimonials del Setmanari l’Ebre i el Més Ebre, ja que tots dos mitjans van prioritzar l’aposta per EBREDIGITAL.CAT, com el seu referent conjunt.

Hi ha encara, per tant, molt de potencial de creixement pel davant en tant en quant la suma de totes les xarxes socials vinculades (que aviat es dinamitzaran conjuntament com una oferta de grup), supera àmpliament els 25.000 usuaris, agafant només la xifra de la xarxa social més utilitzada, el Facebook. Unes xifres (200.000 pàgines vistes, 80.000 usuaris, i 25.000 seguidors al facebook) que per a un territori de 160.000 ciutadans, i en ple procés de despoblament, indica que la gran aposta per no desconnectar-se és l’àmbit digital.