Durant aquest 2018, les Terres de l’Ebre i la Costa Daurada van rebre la visita de 5,5 milions de turistes que van pernoctar al menys una nit. Aquesta xifra suposa un augment del 9,5% respecte el mateix període de l’any passat. El nombre total de pernoctacions van ser de 21,1 milions, un 3% inferior al 2017. En resum, augmenta el nombre de visitants, però disminueixen les pernoctacions, és a dir, les estades que fan en algun tipus d’establiment turístic.
Pel que fa a la procedència de turistes, França aporta un 11,9% del total, mentre que la Gran Bretanya arriba a l’11,3%. En el cas de la Costa Daurada, tots dos mercats comparteixen la primera posició, seguides de Rússia amb un 6,2%.
Són les principals xifres de l’informe de l’Observatori del Parc Científic i Tecnològic de Turisme i Oci de Catalunya que va presentar el Patronat de Turisme durant la 28a Nit del Turisme organitzada per la Diputació aquest dijous a la Tarraco Arena. Una gala on es va fer entrega del Premi Costa Daurada a la companyia aèria britànica Jet2.com.
El sector turístic ha destacat aquest dijous la importància de la qualitat, la innovació i l’especialització com a factors clau en el creixement d’aquesta branca de l’economia. El president de la Diputació de Tarragona, Josep Poblet, ha encapçalat l’acte al costat de la consellera d’Empresa i Coneixement de la Generalitat, Àngels Chacón, i del president del Patronat de Turisme de la Diputació, Martí Carnicer.
Poblet ha destacat la feina conjunta de les iniciatives pública i privada i Carnicer ha subratllat que la Costa Daurada i les Terres de l’Ebre han estat en el darrer exercici “referent del turisme internacional i estatal”, en el marc d’una “tendència a l’alça”.