La Federació Auto Transport de Tarragona (FEAT) ha mostrat el desacord amb les restriccions als camions a circular per l’N-340 en els trams de Peníscola a l’Hospitalet de l’Infant i d’Altafulla a Vilafranca i a l’obligació a transitar per l’AP-7, tot i les bonificacions d’entre el 42,53 i el 50%.
A més de rebutjar que el transport per carretera sigui el causant de l’alta sinistralitat del tram ebrenc de l’N-340, el sector del transport argumenta que ni el govern de l’estat ni la Generalitat els ha demanat cap opinió al respecte, abans de prendre les decisions.
La Federació Auto Transport de Tarragona (FEAT) considera que s’hagués pogut aconseguir la gratuïtat total de l’AP-7 si no s’hagués desfet el consens entre transportistes, col·lectius veïnals i alcaldes. Segons Antoni Valldosera, representant de la FEAT explica que, “Els alcaldes tant del Pacte de Berà com de les Terres de l’Ebre van canviar el discurs a partir que la Generalitat els va cridar per explicar-los les intencions del que es volia fer. Van canviar el discurs, ja que inicialment el seu discurs només parlava d’aconseguir la gratuïtat de l’AP-7. Els alcaldes ens han deixat penjats, sobretot els del pacte de Berà que són uns traïdors, ja que almenys, els de les Terres de l’Ebre han matisat que no els acaben de complaure del tot les mesures aplicades”.
Per a Valldosera, “És una llàstima que no s’hagi seguit amb el consens, ja que en el seu moment, aquest consens va aconseguir que s’alliberés el tram entre Salou i Altafulla”.
Els transportistes temes que al darrere dels 8 mesos de concessió que queden a la concessionària, arribi l’aplicació de la vinyeta, que significaria aplicar un altre impost als ja existents. Valldosera explica que, “Si un litre de gasoil està fiscalitzat en un 55%, com podem entendre que ens hagin de posar un altre impost al damunt, si ja de l’impost que paguem, ens hem de fer càrrec de pagar un altre impost com és el 21% d’IVA”.