El desviament dels camions de la N-340 ja és una realitat però no deixa a tothom satisfet a les Terres de l’Ebre. Les organitzacions veïnals continuen reclamant la gratuïtat completa de l’autopista AP-7. Ara bé, des d’Amposta posen el focus en evitar la implantació de la vinyeta com a mètode de pagament i des de Tortosa demanen l’acabament de l’autovia entre Castelló i Tarragona.
Josep Baubí, president de l’Associació de Veïns Centre i Nucli Antic de Tortosa i expresident de la Federació d’Associacions de Veïns de Tortosa, n’ha fet una valoració, “que no és negativa però tampoc positiva”. “Entenc que del que avui parlem representa només un 25% de les demandes que fem al territori des de fa més de 3 anys. Així i tot, avui he passat per l’N-340 i no es veien camions i per tant, no és negatiu. Costarà arribar al 100% de les demandes i ens ha costat més de tres anys arribar fins aquí, però alguna cosa s’ha aconseguit”.
Per la seva part, Llorenç Navarro, portaveu del moviment veïnal, “Prou!, AP-7 gratuïta, ja! No està gens satisfet amb les mesures. Segons Navarro, “això ja es va fer a Girona i van utilitzar el tema de la sinistralitat per incrementar els guanys anuals de l’empresa Abertis. En el seu moment ja van decidir la construcció de 12 rotondes, reduir la velocitat màxima i fer línia discontinua en el tram ebrenc i el que han fet és perjudicar el territori. L’única solució valida és la gratuïtat de l’AP-7 per a tothom inclòs el transport, ja que no es pot discriminar a ningú”.
Navarro es va mostrar molest amb les administracions, ja que segon el representant veïnal, “tenim una N-340 que no es va voler desdoblar, una A-7 que no s’ha volgut construir i una AP-7 de pagament. Hem de recuperar l’AP-7 i treure la ‘P’ de pagament i aconseguir una N-340 decent. I si aconseguim això, ja no cal continuar discutint en fer altres vies. A més, cal tenir en compte que en teoria, d’aquí a 15 mesos l’AP-7 hauria de ser gratuïta”.
Baubí però, considera, que “per moltes demandes que es facin sobre l’N-340 i l’AP-7 no s’ha de renunciar en cap moment a la construcció de l’A-7, ja que beneficiarà molt a l’interior del Baix Ebre i el Montsià. Dir que tot està malament no és veritat. Aquest, és un pas i s’ha de continuar negociant i parlant”. El representant veïnal tortosí també es va referir a la diferència de criteris que hi ha respecte a la construcció de les rotondes a l’N-340 entre moviments veïnals i alcaldes. Baubí va manifestar entendre “alguns alcaldes que volen rotondes a l’accés a la seva població perquè s’hi ha produït accidents i morts i també ho entenc”.
El govern de l’estat ha aplicat des del passat diumenge la mesura d’obligar als camions a circular per l’AP-7 en els trams de l’N-340 de Peníscola a l’Hospitalet de l’Infant i d’Altafulla a Vilafranca Sud, i per l’AP-2, en el tram de l’N-240 entre les Borges Blanques i Montblanc. L’entrada en vigor del reial decret, s’ha pres com a mesura immediata per reduir l’alta sinistralitat en el tram ebrenc de l’N-340. A més hi ha una segona mesura que afecta els particulars que utilitzin l’AP7 i que suposarà la gratuïtat per a tots aquells que realitzin el viatge de tornada utilitzant la mateixa sortida i en les 24 hores posteriors al viatge d’origen. En tots els casos cal tenir el sistema Via T.https://www.youtube.com/watch?v=mmG4kycQQy0