El conjunt gironí del Tona, subcampió del grup quart de Segona catalana, va vèncer en el partit d’anada de la promoció d’ascens a Primera, contra l’Amposta, subcampió del grup 6. El 0-2 deixa encarrilada l’eliminatòria per als osonencs als quals els va sortir un partit perfecte, sentenciant-lo a la segona meitat.
La primera meitat va ser per a l’Amposta amb més pressió en atac i dos accions clares de gol, però sense encert. Per contra el Tona va arriscar poc amb escasses accions de perill. A la represa van canviar les dinàmiques i els gironins va fer un pas avant, mentre l’Amposta va acusar el desgast i va baixar la intensitat defensiva. Moment que van aprofitar els visitants per marcar el primer. En els darrers 10 minuts, amb el partit fracturat, el Tona va aconseguir marcar el segon al 88.
L’Amposta ho intentarà en la tornada i haurà d’esperar, cas de perdre, que pugi el Tàrrega. L’ascens dels lleidatans, que juguen contra el Rubí, afavoriria l’Amposta com a segon classificat amb més punts. El partit de tornada serà el proper diumenge a les 11.45 al camp del Tona.