També l’avalen la proximitat amb les Illes Balears, un factor que valoren especialment els operadors europeus, tal com van comprovar els agents que van unir-se en aquesta destacada acció promocional, que també incloïa l’Estació Nàutica i Sant Carles Marina.
El mercat francès és un objectiu prioritari per als promotors i agents turístics rapitencs, degut a la proximitat d’aquest mercat, molt obert a un nou segment nàutic com és l’oferta de xàrters. La proposta rapitenca passa per oferir connexions amb les Illes Balears a través d’aquest nou producte, que permet llogar embarcacions per dies o setmanes sense necessitat de patró. “Hem comprovat que hi ha un interès molt important per la nostra destinació, perquè és propera a les Illes i perquè conserva una autenticitat que cada vegada busca més el turista potencial, que vol fugir de les zones massificades i busca zones tranquil·les per passar vacances o fins i tot estades llargues, de manera que la rebuda va ser molt positiva”, ha explicat el tècnic de Turisme i coordinador de l’Estació Nàutica, Jordi López.
Conjuntament amb l’Ajuntament, van participar a la promoció a París el president de l’Estació Nàutica, Joan Barberà; el gerent de Sant Carles Marina, Nicolás González, i Maria Cano en representació de Ports de la Generalitat.
El Saló Nàutic de París té una vessant destinada als operadors professionals i una altra oberta al gran públic. També a ells es van dirigir les accions promocionals a Paris.
Les properes accions promocionals es faran a Fitur, a Madrid, a principis de gener, i poc després s’acudirà a un dels salons emblemàtics per a la nàutica a tot el món, el de Düsseldorf, a Alemanya.