A les Terres de l’Ebre feia moltes setmanes que no plovia. En alguns llocs de la Terra Alta l’últim registre es de fa 90 dies. A la capital de la comarca, Gandesa, acumulen 110 litres per metre quadrat i la pluja ha inundat els baixos d’una residència de gent gran. La riuada que baixava pel carrer Bot – per on abans hi havia un barranc – estava bloquejada per una plataforma d’accés a l’edifici. Per aquest motiu, han explicat els bombers, l’aigua s’ha desviat cap a l’interior de la residència.
Fins al lloc s’han desplaçat tres dotacions dels Bombers de la Generalitat que han demolit part de la plataforma per deixar córrer l’aigua. Els avis s’han refugiat a la planta superior de la residència i no hi ha hagut cap ferit. En total, a Gandesa els bombers han rebut 10 avisos per inundacions.
Endesa ha informat d’alguns talls de subministrament elèctric a la comarca. 709 abonats d’Horta de Sant Joan i 491 de Bot s’han quedat sense llum. Les carreteres comarcals TV-3301, a Bot, i TV-3531, a Gandesa, s’han tallat a causa de la pluja, segons el Servei Català de Trànsit.
https://www.youtube.com/watch?v=evME8vIp9so
Gandesa fa bañançs dels desperfectes de les tempestes
La pluja va tornar a caure aquest dijous al vespre de forma moderada al punts del Baix Ebre i el Montsià. Mentrestant, a la Terra Alta, es recuperaven de la tromba d’aigua del dimecres. A la capital, Gandesa, van arribar a acumular-se 113 litres per metre quadrat. Baixos, garatges i botigues van quedar inundats.
Resta del territori
A la resta del territori, les pluges han estat localment intenses i ha caigut calamarsa en alguns punts del Baix Ebre. En molts llocs les precipitacions han superat els 40 litres per metre quadrat en 30 minuts. El número d’emergències 112 ha rebut una quarantena de trucades, al majoria de les Terres de l’Ebre.
Protecció Civil ha activitat l’alerta del pla Inuncat i demana a la gent extremar les precaucions. El front s’ha desplaçat d’oest a est i s’espera que aquesta nit la tempesta ja es desplaci en direcció a la meitat nord-est de Catalunya.
https://www.youtube.com/watch?v=jEcJfc96nWQ