Com és habitual, les inscripcions als autobusos que organitza l’ANC per pujar a la manifestació de Barcelona s’han omplert ràpidament en les últimes hores. Les xifres són també els altres anys. Prop de 4.000 ebrencs han omplert una seixantena d’autobusos que surten de municipis d’arreu del territori: Tortosa, Amposta, Móra d’Ebre, Gandesa, l’Aldea, la Sénia, la Ràpita, la Fatarella, Tivissa, Tivenys, Campredó…
“Estem molt satisfets perquè hem superat el nombre d’inscripcions respecte l’any passat i 2015. La prova és que dissabte ja no podíem inscriure més gent perquè tots els trams ja estaven plens”, explica Núria Reverter, coordinadora de l’ANC a la Ràpita. Des del municipi del Montsià han sortit aquest matí 5 autocars, el que és una mica més de 200 persones.
La manifestació convocada per les entitats sobiranistes compta amb 460.000 inscrits. Enguany es formarà una creu gegant omplint el Passeig de Gràcia i el carrer Aragó. A les 17h, des de els extrems els participants s’aniran vestint amb una samarreta fluorescent fins convergir a la cruïlla dels dos carrers.
La gent del Montsià i el Baix Ebre ompliran el tram 412 de la manifestació, i els de la Terra Alta i la Ribera d’Ebre, el 411, situats a l’extrem sud del carrer Aragó. “Si totes les manifestacions tenen per objectiu remoure l’escenari polític, aquesta encara ho te més clar que és crear força perquè el Sí guanyi al referèndum”, assegura Reverter.
Actes institucionals pel matí
El matí s’ha aprofitat per fer els actes institucionals de la Diada que convoca cada ajuntament. A la Ràpita s’ha hissat la senyera acompanyada pel Cant dels Segadors; a Móra d’Ebre una cinquantena d’entitats han fet ofrenes florals al monument de l’Estela de la Llibertat; a Tortosa, la colla castellera ha pronunciat la conferència de l’11-S des del saló de plens; mentre que a Amposta, la banda de la Lira Ampostina ha obert un passa carrers que ha conclòs amb la hissada d’una senyera gegant al primer arc del pont penjant.
Des de Tortosa, l’alcalde Ferran Bel (PDECAT) ha refermat el suport de l’ajuntament al referèndum de l’1 d’octubre perquè “és una posició majoritària d’aquest plenari”, recordant la moció a favor de la consulta que va ser aprovada sense cap vot en contra. “Malgrat que des d’algunes instàncies s’està intentant que aquest referèndum no es faci, i d’altres que volen minimitzar-lo dient que és una mobilització, es la oportunitat mes gran que ha tingut aquest país per decidir el seu futur”, ha reblat Bel.
https://www.youtube.com/watch?v=rCGxHT27T6o&feature=youtu.be

