Tot i patir diversos contratemps mecànics, el pilot del SB Hotels Rally Team va defensar la seva privilegiada classificació provisional i podrà afrontar l’esprint final de la temporada amb serioses opcions de pujar al podi absolut del certamen nacional. Després del seu paper en la cita aragonesa, també manté intactes les seves aspiracions de proclamar-se campió de T1-N i de la Mitsubishi EVO Cup TT.
Més de 500 quilòmetres pels trencadores i polsoses pistes aragoneses van posar a prova el nivell de Gerard Subirats i del seu copilot Daniel Cambra que van tenir la gran oportunitat de mesurar-se a rivals de primer nivell, inclosos diversos candidats a lluitar pel triomf en el pròxim Dakar. Lluny d’intimidar-se, el SB Hotels Rally Team va signar un notable paper amb el seu Mitsubishi Montero Proto, conscient que la seva batalla era una altra i que els seus autèntics rivals són els espanyols que aspiren a guanyar el títol de l’especialitat.
A la pròleg de 9 quilòmetres disputada divendres, Subirats ja va signar una prometedora 21a posició en el CERTT i vuitena de T1.2 que mantindria l’endemà, després de completar la jornada més llarga, de 350 quilòmetres repartits en dos especials. L’equip va superar aquesta autèntica prova de foc amb un 18è lloc en el nacional i segon d’T1-N tot i les complicacions afegides. “Al matí, al quilòmetre 50 de l’especial, vam trencar el grup de tracció davanter i vam haver de completar els últims 180 quilòmetres només amb la tracció posterior, el que ens va fer perdre molt de temps. En l’assistència del migdia, vam aconseguir canviar-ho en només mitja hora i a la tarda la SS3 ens va anar força bé”, narrava el pilot.
Encara restava el quart i definitiu tram cronometrat celebrat el diumenge sobre 184 quilòmetres en què els participants es van trobar condicions molt diferents en funció de l’ordre de sortida, a causa d’una forta tempesta. A sobre, el Mitsubishi Montero Proto pilotat per Subirats va patir dues punxades, circumstància que va frenar la seva remuntada. No obstant això, va aconseguir escalar altres cinc llocs per concloure el 13è de l’estatal i vuitè de T1.2. “Teníem opcions d’aconseguir la victòria de la nostra categoria T1-N i estàvem marcant un bon ritme fins que punxem dues vegades i vam perdre 10 minuts com a mínim”, explicava resignat el pilot del SB Hotels Rally Team.
Al final, va haver de conformar-se en ser segon de T1-N i tercer de la Mitsubishi EVO Cup TT. Uns resultats brillants que reforcen el seu lideratge en els dos apartats, a més de consolidar la seva tercera plaça en la provisional del CERTT. “El balanç és positiu perquè mantenim les nostres posicions de privilegi. Ens fa il·lusió haver acabat aquesta prova, però ens queda un gust agredolç perquè l’avaria i les punxades ens van impedir lluitar per acabar més amunt en la classificació”, valorava Subirats que va concloure el 33è absolut (inclosos els participants mundialistes).
El pilot de Tortosa establert a Barcelona qualificava la seva participació en la Baixa Aragó com “una gran experiència” i reconeixia l’enorme dificultat que comporta: “Si és la prova més complicada del calendari no és precisament per la seva distància, ja que hi ha altres més llargues que aquesta, sinó per la duresa del terreny que destrossa les mecàniques. Hi havia zones molt trencades, amb autèntiques roques a la pista, i altres amb el difícil fesh fesh. Però això és el que fa tan especial a aquesta cursa, a més de l’excel·lent ambient”.
Superada amb nota la cita aragonesa, el SB Hotels Rally Team descansarà aquest mes d’agost. Al setembre, es reprendrà el Campionat d’Espanya de Ral·lis Tot Terreny amb el Ral·li TT de Guadalajara, penúltima cita del calendari que podria ser decisiva.