Mentrestant, els trens, també els regionals de passatgers, és clar, han anat fent el trajecte entre Ascó i Garcia a 30 quilòmetres per hora. El tercer descarrilament en menys d’un any i mig, aquesta setmana, ha tornat a posar en el punt de mira la falta de prestacions de la línia de Saragossa a Móra, tot just ara que l’Administrador d’Infraestructures Ferroviàries (la pública Adif) havia anunciat una inversió de 13 milions d’euros, i ja s’hi havia posat amb els treballs de millora, per posar la línia al dia.
Des de fa temps, l’Adif havia anat acumulant, arran de cada incidència, limitacions temporals de velocitat (LTV) que esdevenien cròniques. Per tot plegat, Renfe va pressionar el govern de la Generalitat l’estiu passat perquè es modifiquessin els horaris (per tal d’assumir els retards) i ho va aconseguir, a canvi de les inversions en la infraestructura per part de l’Adif. Després de al modificació, tant l’R15 com també l’R16 han assolit percentatges de puntualitat del 80%, segons Renfe, que ho celebra: “Ara la gent ja sap a quina hora arribarà”, sostenen fonts oficials.
Els detalls i les reaccions al descarrilament, a l’edició en paper del Setmanari L’EBRE