El fet és de la màxima importància, ja que és el primer cop que les joves saudites, la primera generació de dones que treballen i es dediquen als negocis, viatjaven fora de les seves fronteres per reunir-se en empreses dels mateixos sectors per iniciar contactes comercials en empreses catalanes, interessades en els sectors de moda, habitat, alimentació, packaging i oci.
Xavi Mompel, responsable de programes i missions de Comerç Exterior de la Cambra de Comerç de Tortosa va ser l’encarregat d’obrir la sessió de treball en reunions B2B que vam participar 60 empreses de diferents llocs de Catalunya, l’acte va tenir lloc a l’Hotel Catalonia Barcelona Plaza, el passat dimarts 25 d’abril.
Hind al- Zahid, empresària que encapçalà la primera missió d’empresàries de l’Aràbia Saudita a Barcelona, va destacar les relacions empresarials entre Espanya i l’Aràbia Saudita. També va agrair la col·laboració entre la Cambra de Comerç d’Asharqia i la Cambra de Comerç de Tortosa, que plegades seguiran treballant per apropar a les empreses noves oportunitats de negocis, dins del nou marc econòmic, conegut com a Visió 2030. Aquest, introduirà reformes polítiques i econòmiques d’importància, posant rellevància a la inversió, la creació de nous llocs de treball, les privatitzacions i l’augment en les importacions i exportacions, per a la creació d’un entorn empresarial sostenible i no tant dependent del petroli.
“La Cambra de Comerç de Tortosa té la intenció de continuar amb el seguiment d’aquesta missió, estem parlant d’un mercat de més de 30 milions d’habitants en una població molt jove, mes del 60% tenen menys de 30 anys, en una economia que vol obrir-se i diversificar-se, l’any que ve organitzarem una nova missió per continuar en les relacions comercials mentrestant esperem que aquest aporti resultats a mitjà termini”, va apuntar el Gerent de la Cambra, Francesc Minguell.