La decisió és un cop fort a la banca espanyola, que haurà de pagar entre 5.000 i 7.000 milions d’euros. Per tot plegat, les darreres setmanes, l’Oficina Comarcal d’Informació al Consumidor del Consell Comarcal del Montsià ha vist com s’han disparat les consultes dels ciutadans que necessiten assessorament per gestionar les reclamacions.
Concretament, des del 23 de gener es pot reclamar a les entitats bancàries aquest import i és per això que, per tal de facilitar la gestió, des del Consell Comarcal ofereixen un seguit de recomanacions i un model de text que pot servir a qualsevol persona afectada per a presentar-ho al banc.
L’ens comarcal destaca que el procediment de reclamació és gratuït per a totes les persones consumidores i estimen que es resoldrà en un termini màxim de 3 mesos. Recomanen també que en rebre la resposta del banc, no es precipiten en donar una resposta, ja sigui per acceptar la proposta de l’entitat bancària, rebutjar-la o fer una contra-oferta.
Entre altres recomanacions remarquen que és recomanable estudiar a fons la documentació a casa i decidir si “estem d’acord o no, i donar una resposta meditada al banc. Si convé, podem consultar a un professional per a què ens assessori o orienti”.
https://www.youtube.com/watch?v=drKfDNuDl-0