Reclamaran millores en els horaris amb retards inclosos, fins a 150 minuts al dia, i la falta de combois i freqüències. També es tornarà a reclamar la creació de l’Autoritat Territorial de Mobilitat (ATM) de les Terres de l’Ebre.
La mobilització s’ha anunciat en la primera conferència del cicle de xerrades que la Plataforma va iniciar la setmana passada a Flix. Trens Dignes incentivarà, a través d’aquestes xerrades, la creació de “grups de treball estables” d’usuaris de la l’R15 interessats en col·laborar amb el moviment social. Les següents conferències es faran a Móra la Nova, el dimarts 3 de gener, i a Falset, el dijous 4 de gener.
A la conferència de Flix es van repassar les millores assolides a la línia R15 en els quatre anys d’existència de Trens Dignes. Entre altres, el manteniment de dos serveis diaris que per connectar la Ribera d’Ebre amb l’Aragó; la rebaixa de tarifes l’allargament de dos freqüències fins Riba-roja d’Ebre; i la inversió de 13 milions d’euros per a eliminar les Limitacions Temporals de Velocitat.
Igualment, es va fer un repàs a les millores que encara queden pendents, i per les quals es convoca la protesta. Es tracta de la creació d’una nova freqüència matinal en direcció Barcelona per acabar amb el buit de trens durant quatre hores, que es produeix entre les 8.12h i les 12.11h, per anar a la capital catalana des de Móra la Nova; l’eliminació dels nous horaris que oficialitzen els retards; la creació de l’ATM de les Terres de l’Ebre perquè, entre d’altres, ajudi a coordinar les cinc operadores d’autobusos que ofereixen servei al territori; la reobertura de l’estació de Móra la Nova, com a estació central de les Terres de l’Ebre nord; i la renovació progressiva de la flota de combois.
Des de Trens Dignes també han recordat que les línies R15 i R16 són les més impuntuals de Catalunya “quan haurien de ser les més eficients i segures ja que són les dos úniques del país que formen part del PENTA, el pla d’emergències de les centrals nuclears de Vandellòs i Ascó.