L’AVPC d’Amposta disposarà tots els dies de la fira d’un stand a l’entrada de la fira i s’encarregarà de gestionar, col·locar i lliurar els fulletons i les polseres als pares/mares que s’interessin. En total es podran repartir més de 1.000 polseres als nens i nenes que ho demanin.
Protecció Civil recorda que és molt important posar als nens les polseres identificatives quan es vagi a llocs o esdeveniments on hi hagi una gran concentració de persones, com festivals, fires, parcs temàtics, piscines, cavalcades de reis, actes de festes majors, desfilades o altres espectacles massius. Gràcies a aquestes polseres, si el menor es perd i no sap o no recorda el telèfon dels seus pares, els agents de seguretat o qualsevol persona que el trobi pot trucar al telèfon que hi ha anotat a la polsera i així facilitar el retrobament entre els pares i el xiquet.
Les polseres són reutilitzables i permeten anotar el nom del xiquet o xiqueta i un telèfon de contacte de la persona responsable en cas que el nen es perdi. Un cop acabat l’esdeveniment, el nen es pot treure la polsera i guardar-la per un altre dia quan assisteixi a altres activitats amb molta concurrència de gent. Fins a data d’avui, la Direcció General de Protecció Civil (DGPC) ja ha distribuït unes 200.000 polseres sobretot entre ajuntaments, associacions de voluntaris de Protecció Civil i altres entitats especialment a festes i celebracions multitudinàries com Cavalcades de Reis, festes majors, etcètera.