Segons el comitè d’empresa a l’Ebre, la firma té la intenció de rebaixar la jornada laboral dels treballadors i fer noves contractacions “en precari, sense reconèixer les categories laborals que marca el conveni”, aferrant-se a la flexibilitat que li atorga l’article 41 de l’Estatut dels Treballadors, fruit de la reforma laboral del 2012. També denuncien que l’empresa vol rebaixar considerablement el preu de les hores extra i arrabassar als empleats el control d’aquestes hores.
Els treballadors acusen directament l’empresa de “voler reduir despeses augmentant beneficis amb diners públics a costa de la qualitat assistencial”, que fa temps que vénen denunciant que no és bona com a conseqüència de la supressió d’ambulàncies que va suposar el nou concurs (retallades que s’afegien a anteriors estisorades) i del desenvolupament que n’ha fet l’adjudicatària, a qui han acusat de contaminar el funcionament del servei sanitari no urgent i de no complir les mesures de millora a què es va comprometre a través de l’oferta que li va permetre guanyar el concurs no només a les Terres de l’Ebre, sinó també a Tarragona.
De fet, i aquesta és la principal novetat en el conflicte, els treballadors dels tres lots (l’Ebre, Camp de Tarragona i Lleida) preparen un front comú que, de moment, ja els ha portat a trencar relacions amb la direcció de l’empresa. Tot i això, el dia 30 de novembre, els diferents delegats sindicals -entre els quals, tres de les Terres de l’Ebre- acudiran a una comissió perquè l’empresa detalle els seus plans de reestructuració. Això sí, per al mateix dia, a les portes de la seu de l’empresa a Tarragona, els comitès ja han convocat una primera protesta per part dels treballadors per encetar un període de mobilització conjunta. També tenen previst denunciar una vegada més la situació a la taula de seguiment del concurs creada amb el CatSalut.
Després de diverses assemblees de treballadors, la possibilitat de convocar una vaga està sobre la taula, però no s’ha concretat. Exigiran a l’administració, a més a més de la restitució (en compliment d’una resolució del Parlament) dels serveis suprimits, que no permeta que es contracte personal eventual per a llocs de treball estructurals, o siga, permanents.