Durant l’acte, els alumnes de l’Institut Ramón Berenguer IV van representar una obra de teatre i van projectar diversos vídeos enfocats en els micromasclismes. En aquest sentit, la presidenta del Consell Comarcal del Montsià, Carme Navarro, va defensar la igualtat en la societat, “El que hem d’aconseguir és una societat igualitària, on no ens plantegi si uns tenen més drets que l’altre perquè la societat està formada per homes i dones”.
Tot i que encara queda molta feina a fer en aquest àmbit, alcalde d’Amposta, Adam Tomàs, va assenyalar la importància d’inculcar, des de ben petits, la tolerància i valors. “Si alguna cosa ens emportem d’aquí, són els deures de treballar, primer pelvessant pedagògica i inculcar-ho en l’àmbit educatiu perquè les generacions futures siguen més igualitàries i tolerants per la lluita contra el masclisme i d’altra banda, en matèria de detecció i coordinació de les institucions”, va apuntar.
El Dia Internacional per l’Eliminació de la Violència masclista se celebrarà aquest divendres a,b un seguit d’actes que s’allargaran fins dissabte:
Divendres 25 de novembre
12.00 h Casal Municipal. Taller “Teatre Imatge: una eina creativa d’intervenció social”, EtcA.
20.00 h Lo Pati. Cia. jove Marau (Maria Lozano) representa un fragment de l’espectacle de dansa E.V.A. (enamorada, venerada, atrapada). Inauguració Oficial del Cicle Cinema al Pati: Una mirada Universal al fenomen de la violència masclista.
21.00 h Casal Municipal. Projecció de “Flocken” (Suècia, 2015) de Beata Gårdeler.
Dissabte 26 de novembre
18.00 h Casal Municipal. Projecció de “Oscuro animal” (Colòmbia, 2016), de Felipe Guerrero.
20.00 h Casal Municipal. Projecció de “Madres invisibles” (Espanya, 2016), de Lorenzo Benítez. Amb la presència del director.