En el cas de l’R16, que fa el trajecte de Tortosa-Barcelona, el temps mig previst entre Tortosa i l’estació de Passeig de Gràcia és de 2 hores i 28 minuts i aquests dies s’ha assolit un índex de puntualitat del 90%, amb un retard mitjà de 4 minuts. Els anteriors horaris pautaven menys temps però el servei real va arribar fins a les dues hores i 47 minuts, amb una puntualitat de només el 23%.
A línia R15, que recorre l’interior ebrenc i és considerada una de les pitjors del país, el temps mig previst entre Riba-Roja i Passeig de Gràcia és de 3 hores i 2 minuts, amb un retard mitjà de 6 minuts i un índex de puntualitat del 80%. El retard mitjà anteriorment era de 25 minuts, amb una puntualitat del 40%. La Generalitat recorda les dificultats de gestionar la xarxa d’ADIF i espera que, amb la inversió milionària compromesa pel Ministeri de Foment a l’R15, i el nou tram de doble via a l’R16 es pugui millorar el servei i reduir el temps de trajecte.
Tot i aquestes dades, la plataforma Trens Dignes ha acusat el govern d’haver oficialitzat els retards amb uns nous horaris que incorporen sis hores al dia més.
Precisament, el nou pla de rodalies i, especialment, el servei ferroviari que connecta les Terres de l’Ebre amb Barcelona ha protagonitzat una picabaralla al Congrés dels Diputat entre el diputat per En Comú Podem i alcalde d’Altafulla, Fèlix Alonso, i el nou ministre de Foment, Iñigo de la Serna.