La Guàrdia Civil, la Policia Local de Tortosa i Agents Rurals de la Generalitat, en una operació conjunta anomenada “ELECTROFISHING”, han detingut cinc integrants d’una organització criminal formada per dos grups organitzats que es dedicaven a la pesca amb arts prohibides mitjançant l’ús d’estris elèctrics i xarxes de grans dimensions, sent autors d’un delicte de pertinença a organització criminal, contra la flora i la fauna i contra la salut pública.
Amb motiu dels diferents operatius que s’estableixen per a la protecció de la biodiversitat al Delta de l’Ebre, i a través de la col·laboració ciutadana, es va tenir coneixement que un grup d’individus de nacionalitat romanesa es podria estar dedicant a tota la conca de l’Ebre, a la pesca il·legal amb arts no selectives, causant un greu perjudici a la biodiversitat existent en la llera del riu. Per aquesta pràctica il·legal utilitzaven mitjans de pesca elèctrics de fabricació casolana, així com xarxes de grans dimensions, mitjançant els quals aconseguien una gran quantitat de captures en un curt espai de temps, obtenint per tant un gran benefici econòmic.
Arran d’aquestes informacions, es va crear un equip conjunt de treball, format per Guàrdia Civil, Policia Local de Tortosa i Agents Rurals de la Generalitat, per detectar les pràctiques d’aquesta organització.
De les investigacions practicades es va poder descobrir que aquests grups de furtius actuaven de nit, en zones remotes i de difícil accés, establint vigilàncies de la zona per no ser sorpresos per forces Policials. També es va poder esbrinar que un dels grups disposava d’un habitatge als afores de la localitat de Tortosa on tenien la infraestructura necessària per a guardar el material utilitzat i emmagatzemar les captures en un congelador industrial fins al seu posterior trasllat a Romania.
Durant la nit del dia 8 dels corrents, en un dels dispositius establerts, es va procedir a la detenció de dos individus de nacionalitat Romanesa, intervenint en el vehicle que conduïen 200 quilos de peix de diferents espècies, una embarcació d’esbarjo i arts de pesca elèctrics, els quals tornaven de practicar la pesca de forma il·lícita.
Actuació
A la matinada del dia 12 dels corrents, en un control establert en un dels accessos a la localitat de Tortosa, es va detectar un vehicle de càrrega no isotèrmic, portant en el seu interior aparells de pesca elèctrics, una barca d’esbarjo i més de 50 exemplars de silurs, Carpes i Lucios, que van llançar un pes de 412 quilos, detenint a tres individus de nacionalitat Romanesa.
S’estima que cada un d’aquests grups que operaven a la conca de l’Ebre capturava una mitjana de 400 quilos de peix per jornada.
A més de les detencions practicades, es va procedir al registre domiciliari de l’habitatge objecte de la investigació, on es van localitzar diferents embarcacions d’esbarjo, artefactes elèctrics per a la pesca de fabricació casolana, xarxes de pesca massiva, material elèctric per modificar les arts de pesca i un contenidor isotèrmic industrial que contenia en el seu interior més de 80 exemplars de diferents espècies de peix, llançant un pes de 427 quilos.
Els detinguts, en unió del gènere intervingut han estat posats a disposició del Jutjat d’Instrucció número 2 de Tortosa (Tarragona).