L’alcalde de Tivissa, Jordi Jardí, ha explicat, mitjançant una nota de premsa, que “ja no sabem com expressar la nostra indignació per aquesta situació que afecta molt greument al comerç local, als veïns i veïnes i als diferents serveis del municipi”. Jardí ha afegit que “novament, els senyors d’Endesa no han donat la cara, no s’han dignat informar, i, amb els danys i perjudicis que provoquen, no assumeixen cap responsabilitat i neguen indemnitzacions als perjudicats”. “Quina excusa posaran ara?”, s’ha preguntat l’alcalde, en referència a les “explicacions” que Endesa ha donat al Síndic de Greuges de Catalunya arran dels talls de subministrament anteriors que ha patit el municipi.
Jardí ha detallat que les darreres setmanes diversos veïns i veïnes de Tivissa han rebut una carta del Síndic on se’ls notifica l’arxivament de la queixa presentada pel tall de subministrament elèctric del passat mes de juliol. Segons diu en Síndic en aquesta carta, “no s’observen indicis o signes d’actuació irregular per part de la companyia, perquè va donar subministrament elèctric un cop comprovat la no existència de risc d’incendi, tal com estableix el Conveni signat entre la distribuïdora i l’Administració”. En aquest sentit, l’alcalde de Tivissa ha reiterat que “les excuses d’Endesa són insostenibles i incomprensibles per les persones afectades, i, al nostre entendre, estan directament relacionades amb un servei nefast, com ho evidencia el nou tall de llum patit aquesta setmana passada”.
A més, l’alcalde ha recordat que “amb aquests talls de subministrament elèctric Endesa posa en risc la seguretat física de les persones”. En concret Jordi Jardí ha explicat que “el municipi de Tivissa està inclòs dins el Pla d’Emergència Nuclear de Tarragona (PENTA) i, quan ens quedem més d’una hora sense subministrament elèctric s’esgoten les bateries de les antenes de telefonia mòbil i la població es queda sense cobertura de mòbils, eina bàsica del PENTA”.
D’altra banda, Jardí ha recordat que “l’Ajuntament de Tivissa ha deixat de ser client d’Endesa” i ha fet una crida “a la població per tal que busquin comercialitzadores alternatives. Això no evitarà els talls, ja que Endesa té el monopoli de la distribució però sí que minorarà els ingressos de la culpable de tan lamentable servei”. A més, ha afegit que “l’Ajuntament s’ofereix per assessorar els veïns per escollir les millors alternatives de les comercialitzadores que hi ha al mercat”.
Finalment, Jordi Jardí ha demanat a Endesa “les mateixes instal·lacions en perfecte estat i els mateixos serveis i respecte pels drets d’usuaris que qualsevol indret del país”. “Ja n’hi ha prou, senyors d’Endesa, d’amagar el cap sota l’ala!”, ha conclòs Jardí.