Després de les negociacions amb l’empresa i el Departament de Salut, els representants dels treballadors han convocat dues assemblees aquesta setmana per traslladar al personal les propostes de la nova concessionària per millorar-los les condicions laborals i la prestació actual del servei. Entre altres demandes, els treballadors insten a l’administració a millorar la planificació dels trasllats no urgents i a retornar a l’Ebre el centre coordinador.
Queixes d’usuaris sobre el servei d’ambulàncies
En els darrers anys molts usuaris aixequen la veu sobre les retallades que afecten la sanitat en general. El servei d’ambulàncies és un dels que s’ha vist més afectat per aquestes mesures. Les dades mostren que des de gener del 2016 s’han realitzat més de 67.300 desplaçaments amb ambulància, dels quals només s’han detectat 73 reclamacions i 15 incidències.
Algunes queixes dels usuaris, però, posen en dubte l’eficiència del servei. És el cas d’Ascención Codorniu que viu a Roquetes i depèn d’aquest servei per traslladar a la seua mare des de la residència d’ancians l’Onada, situada al barri de Sant Llàtzer fins a l’Hospital Verge de la Cinta de Tortosa. “És inacceptable i imperdonable”. Amb aquestes paraules qualifica la situació que va viure la setmana passada quan una ambulància que esperava no va arribar i després de dues hores va decidir traslladar personalment a peu i amb cadira de rodes a la seva mare. “Una persona que està en fase terminal no es pot tindre esperant dos hores tirada d’estes maneres” ha denunciat.
Representants de l’empresa Egara, encarregada del trasllat de malalts a l’Hospital, va explicar que aquest fet va ser puntual i ocasionat per problemes tècnics en un dels vehicles. Tot i les explicacions de l’empresa, de la delegació del departament de Salut ha obert expedient informatiu per resoldre els fets.
https://www.youtube.com/watch?v=ZXr9I8ri1ec