La Diputació de Tarragona i el Parc Científic i Tecnològic de Turisme i Oci de Catalunya han presentat E-Reputació. Es tracta d’una eina que té per objectiu millorar la gestió de la reputació on-line als allotjaments tals com hotels o establiments de turisme rural i gestors de destinacions turístiques de les marques Costa Daurada i Terres de l’Ebre.
Martí Carnicer, president del Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona, ha assenyalat que l’evolució de les noves tecnologies genera noves necessitats el sector turístic com el fet que les opinions dels usuaris creïn una reputació on-line per a empreses i destinacions. “Els grans allotjaments s’han dotat de programaris per gestionar-ho, però calia una eina al servei de les petites i mitjanes empreses perquè també puguin veure com són percebuts i quina és la seva reputació on-line, així com gestionar-la”, ha detallat.
A banda de la informació sobre ocupació i preus, la E-Reputació permetrà que els propietaris rebin un informe mensual automàtic al seu correu amb els paràmetres bàsics de la seva reputació on-line i alertes específiques quan rebin un comentari negatiu, perquè el puguin respondre. També permetrà comparar la reputació d’un establiment amb els d’altres empreses de la mateixa categoria i zona.
E-Reputació forma part del Tourist Data System de la Costa Daurada i les Terres de l’Ebre, una plataforma que ofereix informació bàsica del sector a les empreses turístiques.